Sökning: "vad är kundupplevelse"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden vad är kundupplevelse.

  1. 1. VAD BEHÖVER MEDARBETARNA FÖR ATT KUNNA SÄTTA FOTEN I KUNDENS SKOR? - En kvalitativ fallstudie om medarbetares förutsättningar för att skapa kundvärde

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Sara Christiansson; [2022-07-05]
    Nyckelord :Den lärande organisationen; kundresa; kundupplevelse; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; organisationskultur;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med fallstudien är att utvärdera och analysera vilka förutsättningar som finns för att medarbetarna ska kunna skapa kundvärde och förmedla en god kundresa. Teori: Studien utgår ifrån ett programteoretiskt perspektiv och består av teorier som medarbetarskapshjulet och den lärande organisationens fem discipliner. LÄS MER

  2. 2. Lyckad eller misslyckad individanpassad marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Fankl; Pelle Szegedi Jess; Victor Tomas; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring IAM ; kundupplevelse; upplevelsebaserad marknadsföring; frekvens; relevans; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Successful or unsuccessful personalized marketing? - A study on the attitude of young adult consumers towards personalized marketing and its impact on the customer experience Seminar date: January 11th 2023 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor's Degree Project in Marketing, Undergraduate level, 15 credits Authors: William Fankl, Pelle Szegedi Jess, Victor Tomas Supervisor: Veronika Tarnovskaya Five Keywords: Personalized marketing, Customer experience, Experiential marketing, Frequency, Relevance Research Question: What are young adult consumers' attitude towards personalized marketing and how does it affect the customer experience? Purpose: The purpose of this study is to increase understanding of the attitudes that personalized marketing generates among young adult consumers and its impact on customer experience Methodology: This study uses a qualitative method with a semi-structured interview process. The study has a constructionist ontological standpoint and an abductive research approach. LÄS MER

  3. 3. Informationsdelning inom B2B

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Christopher Göth Errington; Rasmus Strömblad; [2022]
    Nyckelord :Informationsdelning; dataintegration; B2B; standardisering; strukturering; data; återförsäljare; leverantör; e-detaljhandel; e-handel; produktinformation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Delning av produktinformation mellan leverantörer och återförsäljare i edetaljhandelsbranschen har länge varit en komplex process med många faktorer att ha i åtanke. Ineffektiv struktur på data, avsaknad av gemensam standard samt data som saknas är exempel på utmaningar som leverantörer och återförsäljare måste bemöta. LÄS MER

  4. 4. Den moderna modebutiken : Kampen mot hållbar konkurrenskraft inom svenska trasitionella modebutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tobias Minin; Viktor Petersson; [2021]
    Nyckelord :Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.; Modern retail fashion store; retail death; Customer value proposition; hedonic; utilitaristic; shopping motivation; 3P; customer experiences; activities; competitive advantage.;

    Sammanfattning : I skuggan av den ökande svenska elektroniska detaljhandeln står en fysisk butikshandel inom mode på sin bristningsgräns. När allt fler konsumenter väljer att konsumera mode genom den digitala världen så kan det få förödande konsekvenser för den fysiska modebutikshandeln. LÄS MER

  5. 5. Processförbättringar inom försäkringsbranschen via en digital kundportal : En fallstudie på ett försäkringsbolags skadeprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Sofia Söderberg; [2021]
    Nyckelord :Process improvements; BPI; digital customer portal; lead times; automation; bottlenecks; quality assurance of information; value creation; Processförbättringar; BPI; digital kundportal; ledtider; automatisering; flaskhalsar; kvalitetssäkring av information; värdeskapande;

    Sammanfattning : Business Process Improvement (BPI) is a challenge for most companies facing challenges in finding temporary solutions to immediate problems. An increased intertwining between the digital and the physical world leads to new ways of customer interaction. LÄS MER