Sökning: "vad är masskommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden vad är masskommunikation.
1. Influencers : morgondagens politiska opinionsbildare?
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I det digitala samhället konkurrerar traditionella massmedier allt mer med sociala medier om publikens uppmärksamhet. Trenden visar att nästkommande generation väljer sociala medier i första hand och prioriterar bort konventionella nyhetsmedier, trots dess väsentlighet i ett demokratiskt samhälle. LÄS MER
2. Kungen av Instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Cultivation theory is a well-established theory within the field of mass communication. Its initial objective was to explain if and how television viewing, could influence its viewers perspective of reality and thereby also the culture in which they live. LÄS MER
3. En beskrivning av det okända. En studie om gestaltningen av Anonymous
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Sammanfattning Syftet med den här uppsatsen är att genom en tudelad studie undersöka hur det globala fenomenet Anonymous framställs och gestaltas i svensk nyhetsmedia, jämfört med hur deras aktiva deltagare framställer rörelsen. Utifrån detta syfte konstruerades tre frågeställningar; Hur framställs Anonymous i svensk nyhetsmedia? Hur framställs Anonymous av sina aktiva deltagare? På vilka sätt överensstämmer respektive skiljer sig dessa framställningar åt? Material Då uppsatsen innehåller en tudelad studie består analysmaterialet av två olika material. LÄS MER
4. Med uppdraget i alla kanaler. Institutionell logik för strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Abstract Titel: Med uppdraget i alla kanaler -Institutionell logik för strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter Författare: Ulf Nylén Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp, MK 2500 Termin: Vårterminen 2014 Syfte: Syftet uppsatsen är att identifiera tre grundelement i den institutionella ordning som styr den institutionella logiken strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter. Med utgångspunkt i neoinstitutionell organisationsteori och Thorntons (et al. LÄS MER
5. Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin. Författare: Magdalena Björklund Uppdragsgivare: Stylt Trampoli AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER