Sökning: "vad är masskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden vad är masskommunikation.

  1. 1. Influencers : morgondagens politiska opinionsbildare?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Julia Runfors; Moa Dahlén; [2020]
    Nyckelord :​influencers; semiotisk analys; politiska uttryck; ”vi de”-konstruktioner; Social Sciences;

    Sammanfattning : I det digitala samhället konkurrerar traditionella massmedier allt mer med sociala medier om publikens uppmärksamhet. Trenden visar att nästkommande generation väljer sociala medier i första hand och prioriterar bort konventionella nyhetsmedier, trots dess väsentlighet i ett demokratiskt samhälle. LÄS MER

  2. 2. Kungen av Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linn Danielsen; Anja Tuunanen; [2019]
    Nyckelord :Cultivation theory; media influence; media and masculinity; masculine hegemony; media and social construct of reality; objectification; Social Sciences;

    Sammanfattning : Cultivation theory is a well-established theory within the field of mass communication. Its initial objective was to explain if and how television viewing, could influence its viewers perspective of reality and thereby also the culture in which they live. LÄS MER

  3. 3. En beskrivning av det okända. En studie om gestaltningen av Anonymous

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Edwin Eriksson; [2014-09-08]
    Nyckelord :Anonymous; aktivism; hacktivism; Framing theory; innehållsanalys; sociala rörelser;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med den här uppsatsen är att genom en tudelad studie undersöka hur det globala fenomenet Anonymous framställs och gestaltas i svensk nyhetsmedia, jämfört med hur deras aktiva deltagare framställer rörelsen. Utifrån detta syfte konstruerades tre frågeställningar; Hur framställs Anonymous i svensk nyhetsmedia? Hur framställs Anonymous av sina aktiva deltagare? På vilka sätt överensstämmer respektive skiljer sig dessa framställningar åt? Material Då uppsatsen innehåller en tudelad studie består analysmaterialet av två olika material. LÄS MER

  4. 4. Med uppdraget i alla kanaler. Institutionell logik för strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Ulf Nylén; [2014-09-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Med uppdraget i alla kanaler -Institutionell logik för strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter Författare: Ulf Nylén Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp, MK 2500 Termin: Vårterminen 2014 Syfte: Syftet uppsatsen är att identifiera tre grundelement i den institutionella ordning som styr den institutionella logiken strategisk kommunikation på svenska statliga myndigheter. Med utgångspunkt i neoinstitutionell organisationsteori och Thorntons (et al. LÄS MER

  5. 5. Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Magdalena Björklund; [2014-03-07]
    Nyckelord :Storytelling; kommunikation; marknadskommunikation; målgrupper; upplevelseindustrin; konsumtionssamhälle; retorik; marknadsföring; konsumenter; känslor; livsstil; narrativitet; berättelser; konsumentbeteende; consumer behaviour;

    Sammanfattning : Titel: Med inlevelse – En studie om marknadskommunikation, storytelling och målgrupper i upplevelseindustrin. Författare: Magdalena Björklund Uppdragsgivare: Stylt Trampoli AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik och masskommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER