Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Vad är en organisationsidentitet och hur kommuniceras den? : En kvalitativ studie om kommunikatörers relation till organisationsidentitet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Wilma Andersson; Emma Brunander-Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :Organization communication; organizational identity; communication professionals; sensemaking and focus group interview.; Organisationskommunikation; organisationsidentitet; kommunikatör; meningsskapande och fokusgruppsintervju.;

    Sammanfattning : A society with more organizations that want to reach out with their messages, as well as an increasingly changing role as a communicator form the background and the problem area of this study. This essay is placed within the area of organizational identity, more specifically how communicators communicate and maintain an organizational identity, and whether organizational identity can contribute to sensemaking within the organization. LÄS MER

  2. 2. Hur arbetar arbetsgivare med employer branding för att attrahera och behålla medarbetare? : En kvalitativ studie om betydelsen av organisationers arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Olga Wohlfahrt; Agnes von Lode; [2022]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärke; organisationer; rekrytering; intern employer branding; extern employer branding;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen kring hur arbetsgivare arbetar för att behålla sina befintliga medarbetare och även locka till sig potentiella medarbetare från arbetsmarknaden. Detta undersöks genom att se över hur arbetsgivarna arbetar med employer branding, även kallat arbetsgivarvarumärke, vilket är det strategiska arbete företag gör med sitt varumärke för att öka företagets attraktionskraft gentemot både befintliga och potentiella medarbetare. LÄS MER

  3. 3. Vision eller verklighet? : En studie om HRs upplevelser av inkludering och anpassning för personer med funktionsnedsättning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Kajsa Haag; Lovisa Bergman; [2022]
    Nyckelord :Funktionsnedsättning; rekrytering; inkludering; anpassning;

    Sammanfattning : Studien syftar till att belysa hur personal inom HR upplever hur de arbetar för att inkludera och anpassa arbete och rekrytering för personer med funktionsnedsättning. Studiens frågeställningar är “Hur upplever HR-företrädare att deras arbetsgivare arbetar för att anpassarekryteringsprocessen för personer med funktionsnedsättning?” och “Hur upplever HR företrädare att deras arbetsgivare arbetar för att inkludera och anpassa arbetet för personer med funktionsnedsättning i deras organisationer?”. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringens effekt på organisationskultur : Inom kommunal sektor

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Amani El-Haj; Michelle Goude; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; organisationsförändring och organisationskultur.;

    Sammanfattning : Organisationskultur är det som skapar sammanhållning inom en organisation. Med hjälp av värderingar och normer formas en organisationsidentitet som visar vad organisationen står för både extern och internt. LÄS MER

  5. 5. Samstämmighet i värderingar mellan anställda och organisation : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Ena Omerovic; Jimmy Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Arbets- och organisationspsykologi; organisationskultur; samstämmighet; värderingar; normer;

    Sammanfattning : Organisationskulturer påverkar hur anställda tolkar och upplever organisationen. För att skapa en stark kultur som ger konkurrensfördelar behöver företag skapa en samstämmighet i värderingar. LÄS MER