Sökning: "vad är organisationsidentitet"

Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden vad är organisationsidentitet.

  1. 21. Organisationsidentitet och image - Diskrepans och likriktning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Daniel Björkman; Anna Bakosi; [2012]
    Nyckelord :Keywords: Corporate image; corporate identity; neo-institutionalism; discrepancy; homogenization; strategic communication; brand; Corporate Social Responsibility; online communication; internet; creating value Nyckelord: image; organisationsidentitet; neoinstitutionalism; diskrepans; likriktning; strategisk kommunikation; varumärke; CSR; webbkommunikation; värdeskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Många organisationer arbetar aktivt med att kommunicera sin identitet genom värdeord, för att, förutom genom sina produkter, framhäva och placera sig på marknaden. Internet växer som plattform för organisationer att synas för sin publik och detta har lett till att många organisationer använder sin webbplats åt att kommunicera med sina publiker. LÄS MER

  2. 22. Employer Branding : ett första steg i att identifiera värdeerbjudandet utifrån tjänstemän och medarbetares föreställningar i ett service- och logistikföretag

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakulteten

    Författare :Emeli Vanhanen; Malin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Employer branding; arbetsgivaridentitet; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Employer branding är en strategi som allt fler organisationer börjar använda sig av för att nå konkurrensfördelar genom att vara en attraktiv arbetsgivare. Medarbetare beskrivs vilja ha en långvarig och lojal relation till organisationen då de upplever fördelar i organisationens värdeerbjudande och genom det identifierar sig med organisationen. LÄS MER

  3. 23. Employer Branding : Ett första steg i att identifiera värdeerbjudandet utifrån tjänstemän och medarbetares föreställningar i ett service- och logistik företag

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakulteten

    Författare :Emeli Vanhanen; Malin Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Employer branding; arbetsgivaridentitet; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Employer branding är en strategi som allt fler organisationer börjar använda sig av för att nå konkurrensfördelar genom att vara en attraktiv arbetsgivare. Medarbetare beskrivs vilja ha en långvarig och lojal relation till organisationen då de upplever fördelar i organisationens värdeerbjudande och genom det identifierar sig med organisationen. LÄS MER

  4. 24. En rekryterare tar form – Social identitet och kulturuppfattning bland rekryterare på bemanningsföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Pavlova; Martin Danielsson; Fanny Brodin; [2012]
    Nyckelord :Temporary work agency; recruiters; social identity theory; organisational theory; culture; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: En rekryterare tar form – Social identitet och kulturuppfattning bland rekryterare på bemanningsföretag Seminariedatum: 31 Maj, 2012 Ämne/kurs: FEKH95, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Fanny Brodin 880924-0540 Martin Danielsson 900320-5771 Julia Pavlova 900216-2643 Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Bemanningsföretag, rekryterare, social identitetsteori, organisationsidentitet, kultur Syfte: Vi ämnar undersöka vad som påverkar framväxten av den sociala identiteten hos rekryterarna i bemanningsbranschen. Vi har även tolkat den kultur som rekryterarna uppfattar på deras företag då detta är en viktig del i identitetsarbetet. LÄS MER

  5. 25. En organisation för stor för sin egna kompetens : En kvalitativ forskningsstudie på polismyndigheten Värmlands internkommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Patrik Svensson; Shahab Ataei; [2012]
    Nyckelord :Police department Värmland; Internal communication; transmission model; filtering; open system theory; feedback; Polismyndigheten Värmland; Internkommunikation; transmissionsmodellen; filtrering; open system theory; feedback;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet internkommunikation. Vi har valt att genomföra en undersökning om Polismyndigheten Värmlands internkommunikation då de innehar ett stort ansvar att bevara trygghet och säkerhet i samhället. LÄS MER