Sökning: "vad är organisationsidentitet"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade orden vad är organisationsidentitet.
21. Organisationsidentitet och image - Diskrepans och likriktning
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Många organisationer arbetar aktivt med att kommunicera sin identitet genom värdeord, för att, förutom genom sina produkter, framhäva och placera sig på marknaden. Internet växer som plattform för organisationer att synas för sin publik och detta har lett till att många organisationer använder sin webbplats åt att kommunicera med sina publiker. LÄS MER
22. Employer Branding : ett första steg i att identifiera värdeerbjudandet utifrån tjänstemän och medarbetares föreställningar i ett service- och logistikföretag
Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Employer branding är en strategi som allt fler organisationer börjar använda sig av för att nå konkurrensfördelar genom att vara en attraktiv arbetsgivare. Medarbetare beskrivs vilja ha en långvarig och lojal relation till organisationen då de upplever fördelar i organisationens värdeerbjudande och genom det identifierar sig med organisationen. LÄS MER
23. Employer Branding : Ett första steg i att identifiera värdeerbjudandet utifrån tjänstemän och medarbetares föreställningar i ett service- och logistik företag
Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Employer branding är en strategi som allt fler organisationer börjar använda sig av för att nå konkurrensfördelar genom att vara en attraktiv arbetsgivare. Medarbetare beskrivs vilja ha en långvarig och lojal relation till organisationen då de upplever fördelar i organisationens värdeerbjudande och genom det identifierar sig med organisationen. LÄS MER
24. En rekryterare tar form – Social identitet och kulturuppfattning bland rekryterare på bemanningsföretag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: En rekryterare tar form – Social identitet och kulturuppfattning bland rekryterare på bemanningsföretag Seminariedatum: 31 Maj, 2012 Ämne/kurs: FEKH95, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Fanny Brodin 880924-0540 Martin Danielsson 900320-5771 Julia Pavlova 900216-2643 Handledare: Nikos Macheridis Nyckelord: Bemanningsföretag, rekryterare, social identitetsteori, organisationsidentitet, kultur Syfte: Vi ämnar undersöka vad som påverkar framväxten av den sociala identiteten hos rekryterarna i bemanningsbranschen. Vi har även tolkat den kultur som rekryterarna uppfattar på deras företag då detta är en viktig del i identitetsarbetet. LÄS MER
25. En organisation för stor för sin egna kompetens : En kvalitativ forskningsstudie på polismyndigheten Värmlands internkommunikation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet internkommunikation. Vi har valt att genomföra en undersökning om Polismyndigheten Värmlands internkommunikation då de innehar ett stort ansvar att bevara trygghet och säkerhet i samhället. LÄS MER