Sökning: "vad är service hotell"
Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden vad är service hotell.
21. Motivationens pussel : Vad passar vart?
M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Motivation kräver engagemang, mål och att ha kunskap att agera. En anställd behöver alla tre delarna för att bli motiverad. I hotell- och restaurangbranschen är det viktigt med motiverade anställda, då de är organisationens ansikte utåt. LÄS MER
22. Att lära av sina misstag- en studie kring klagomålsarbete ur ett processförbättringsperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Misstag är oundvikliga och därför är det viktigt att företaget har system för att hantera klagomål. Dock klagar missnöjda kunder sällan när de upplever problem. Informationen från klagomål är ett sätt för företaget att bli medveten om problem i organisationen. Därför bör företag uppmuntra sina kunder till att klaga. LÄS MER
23. Vi beklagar missnöjet! En studie om klagomålshantering på fyra svenska hotell
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur arbetet med klagomålshantering fungerar i praktiken på fyra svenska hotell utifrån ledningens och frontpersonalens perspektiv. Intervjuer med personer ur ledningen och frontpersonal har analyserats utifrån forskning som tar sin utgångspunkt i det interna perspektivet för service recovery. LÄS MER
24. Kundinvolvering vid tjänsteutveckling
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Nya tjänster hjälper företag att locka till sig nya kunder men också att behålla befintliga vilket har gjort tjänsteutveckling till en viktig konkurrensfaktor. Tjänster är en väsentlig del av många förstags erbjudanden, däremot finns det en avsaknad av forskning på området tjänsteutveckling i förhållande till den plats tjänster har på marknaden idag, vilket ligger till grund för att denna studie undersöker fenomenet tjänsteutveckling. LÄS MER
25. Klagomål, en möjlighet till förändring - En studie om ledningens arbete med klagomålshantering inom hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Klagomål, en möjlighet till förändring - En studie om ledningens arbete med klagomålshantering inom hotellbranschen Bakgrund: Klagomål är något som drabbar alla serviceorganisationer, frågan är bara vad organisationen gör med klagomålen. Ser företagen klagomål som separata händelser som ska kompenseras och åtgärdas, eller väljer de att ta klagomålshanteringen ett steg längre genom att analysera klagomålen och därefter implementera förändringar i organisationen? Syfte: Vi vill i denna uppsats utreda hur processen för hantering av klagomål ser ut inom hotellbranschen. LÄS MER