Sökning: "vad är service kunskap"

Visar resultat 1 - 5 av 262 uppsatser innehållade orden vad är service kunskap.

  1. 1. Molnmigration efter Schrems II: Utmaningar och möjligheter

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Gustaf Wetterlund; Oscar Lind; [2023]
    Nyckelord :Cloud service; Cloud Migration; Schrems II; Molntjänst; Molnmigration; Schrems II;

    Sammanfattning : År 2020 meddelade Europeiska domsstolen den så kallade Schrems II-domen som komplicerar hur europeiska verksamheter får använda amerikanska molntjänstleverantörer på grund av oförenliga lagar och regleringar mellan USA och EU vid hantering av känsliga uppgifter. Eftersom amerikanska molntjänstleverantörer dominerar den europeiska marknaden lever många verksamheter i en osäkerhet om de kan fortsätta använda deras verksamhetskritiska molntjänster. LÄS MER

  2. 2. Tjänstepension - värdet ökar med kunskap : En fallstudie om en organisations kommunikationsprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hanna Gjulem; Angelica Kollberg; [2023]
    Nyckelord :Information sharing; internal communication; knowledge; knowledge management; pension knowledge; generational differences; Informationsdelning; intern kommunikation; kunskap; organisationslärande; pensionskunskap; generationsskillnader;

    Sammanfattning : I studien undersöks medarbetarnas syn på den interna kommunikationen om tjänstepension inom ett tjänsteproducerande företag. Utgångspunkten i undersökningen var att genom en enkätundersökning undersöka hur medarbetarnas pensionskunskaper såg ut, hur deras intresse var samt om hur de upplevde att organisationen informerar om tjänstepensionen. LÄS MER

  3. 3. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Markus Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :value drivers; value factors; service deliveries; customer value; value in use; Värdedrivande faktor; värdedrivare; tjänsteleveranser; kundvärde; användningsvärde;

    Sammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER

  4. 4. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  5. 5. Bedöma omsorgsförmåga hos en förälder som använder våld mot barnets andra förälder : En kvalitativ studie om socialsekreterares erfarenheter av att bedöma omsorgsförmåga hos våldsutövande föräldrar

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Sarah Teodorsson; [2023]
    Nyckelord :violence; caring ability; social service; child protection investigation; systematic assessment tools; våld; omsorgsförmåga; socialtjänst; barnavårdsutredning; systematiska verktyg;

    Sammanfattning : Barn som upplever våld mellan sina föräldrar är per definition utsatta för psykiskt våld. Det är socialnämndens uppdrag att utreda barnets situation där en del i utredningen är att se hur barnets föräldrar kan tillgodose barnets behov i den situation som föreligger, samt att erbjuda stöd. LÄS MER