Sökning: "vad är stimuli"

Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden vad är stimuli.

  1. 1. I förtroendekrisens skottlinje : En experimentell studie om krismeddelanden från influencers och organisationer och deras effekt på mottagarnas upplevda förtroende

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Fransson; Ebba Sandberg; [2024]
    Nyckelord :crisis communication; trust; influencers; organizations; crisis of trust; experiment; kriskommunikation; förtroende; influencers; organisationer; förtroendekris; experiment;

    Sammanfattning : "The best way to manage a crisis is to prevent one" (Coombs, 2019, p.19). A statement that in its simplicity is extremely powerful. However, today's digitalized society has contributed to the rapid dissemination of information and scrutiny of content that has complicated the management of crises. LÄS MER

  2. 2. Språkinlärning i relation till fysisk lärmiljö : en kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Matilda Vallius; Selma Skog; [2024]
    Nyckelord :Visuella stimuli; fysiska lärmiljöer; språkinlärning; klassrum och grundskola;

    Sammanfattning : I tidigare forskning framgår det att den fysiska lärmiljön är avgörande för att bedriva en kvalitativ undervisning. En utmaning kan vara att hitta de optimala förutsättningarna för ett stimulerande klassrum som gynnar språkinlärningen. Språkinlärning ligger till grund för all kommande utbildning vilket gör ämnet högst relevant. LÄS MER

  3. 3. Automatic Maximum Sound Pressure Level (SPL) Measurements Inside Cars

    Master-uppsats, KTH/Teknisk akustik

    Författare :Luyao Dong; [2023]
    Nyckelord :Audio Measurement; Distortions; Maximum Sound Pressure Level SPL ; Automotive Audio; Ljudmätning; distorsion; maximal ljudtrycksnivå; billjud;

    Sammanfattning : With a growing interest in technical specifications among consumers, there is a need for accessible measurement tools that enable individuals to evaluate the performance of their equipment, including common speakers and car audio systems, beyond what the manufacturer provides. However, the existing measurement systems are often geared towards professionals. LÄS MER

  4. 4. Värme och pool, kanske inte lika attraktivt som man tror... : En kvalitativ semiotisk bildanalys och en kvantitativ enkätundersökning om attraktivitet inom solsemesterresor

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Dan Larsson; Bipasha Borén; [2023]
    Nyckelord :Attraktivitet; semiotik; semiotiska resurser; semesterresor; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med studien är att undersöka och mäta människors attityder till två olika solsemester-orter, och sedan kolla vilka semiotiska resurser, samt om personliga faktorer som kön och ålder kan påverka hur attraktiva de upplevs. Ämnet är relevant för att se vilka semiotiska resurser som är attraktiva i reklambilder, detta är viktigt för att förstå och skapa budskap som är tilltalande inom reklam och visuell kommunikation. LÄS MER

  5. 5. Ridlärares instruktioner utifrån principerna för hästens inlärning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Julia Kallin; Alice Leander; [2023]
    Nyckelord :Ridlektion; operant inlärning; klassisk betingning; negativ förstärkning; positiv förstärkning; positiv bestraffning; negativ bestraffning;

    Sammanfattning : Under ridlektioner finns det tre komponenter att ta hänsyn till: ridläraren, eleven och hästen. En ridlärares uppgift är att lära eleven att rida och kommunicera med hästen som är ett stort djur med stark flyktinginstinkt. LÄS MER