Sökning: "vad är stress skolan"
Visar resultat 16 - 20 av 166 uppsatser innehållade orden vad är stress skolan.
16. Tid i skolämnet : Lärares upplevelser och utmaningar kring den undervisningstid som finns
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Bakgrund. I grundskolan bland dagens lärare finns det en känsla och upplevelse av otillräcklighet och att tiden spelar stor roll i arbetet när det gäller planering och undervisning i skolan. LÄS MER
17. Stressorer i grundskolans förskoleklass : Elevers tankar om stress och vad som lindrar stress
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet är att beskriva faktorer som skapar och lindrar stress utifrån hur eleveri en förskoleklass resonerar kring stress i grundskolan. En kvalitativ ansatsanvändes för att undersöka hur elever resonerar kring stress. Studien omfattarsemistrukturerade intervjuer med tio informanter som alla går i enförskoleklass. LÄS MER
18. Product design for children with NDD diagnoses
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Neurodevelopmental disorders (NDD) is a collective name for diagnoses such as ADHD, ASD/Autism, Tourette’s syndrome and language disorders. A child with these diagnoses has different deficits that can be divided into the following problem areas; Social interaction, Learning difficulties, Memory and motor skills, and Concentration difficulties. LÄS MER
19. När skolan flyttar hem : en kvantitativ enkätstudie om gymnasieelevers behov av psykosocialt stöd i skolan under distansstudier
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Since the entrance of the covid-19 pandemic in Sweden, Swedish upper secondary schools have partly or fully passed on to distance studies. The aim of this study is to find out what social support and health-promoting activities the pupils wish to participate in during distance studies. LÄS MER
20. Vad får jag för betyg? - En studie om deltagande och motivation i ämnet idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att belysa hur motivation till deltagande och betyg hör samman i skolan, med fokus mot undervisningen i idrott och hälsa. Den tidigare forskningen visar på att elever finner skolan stressig och har svårt att motivera sig själva till att utvecklas och lära sig nya saker. LÄS MER