Sökning: "vad är systematisk träning"
Visar resultat 11 - 15 av 37 uppsatser innehållade orden vad är systematisk träning.
11. Effekten av fysisk aktivitet som hälsofrämjande omvårdnadsåtgärd vid depression och ångestsyndrom : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Depression och ångestsyndrom är stora folkhälsosjukdomar och en vanlig orsak till kontakt med primärvården. Det saknas tydligt vetenskapligt underlag och konsensus kring effekterna av fysisk aktivitet vid dessa tillstånd. LÄS MER
12. Ambulanspersonalens erfarenheter av att vårda barn : En litteraturstudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Ambulanspersonal är ofta de första som träffar en sjuk patient. De huvudsakliga uppgifterna är att bedöma, behandla och transportera patientsäkert. När barn är akut sjuka vittnar tidigare studier om att ambulanspersonal känner mer stress än om patienten var vuxen. LÄS MER
13. Menstruationscykelns påverkan på träningseffekten av styrketräning : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Bakgrund: Menstruationscykeln kan påverka den kvinnliga idrottaren ihennes idrottsutövande både psykiskt och fysiskt. Eftersom den kvinnligahormoncykeln pågår runt en månad, så sker hormonfluktuationer i olikafaser. LÄS MER
14. Vad personer med Cerebral pares har för erfarenhet av fysioterapi och fysisk aktivitet : En systematisk litteraturöversikt av kvalitativa studier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapiSammanfattning : Bakgrund: Personer Cerebral pares är en heterogen grupp med skilda upplevelser av att leva med en kropp som inte fungerar som andras. Forskning har utförts på vad personer med Cerebral pares i olika åldrar har för erfarenhet av fysioterapi och fysisk aktivitet. LÄS MER
15. Phonicsinterventioner för låg- och mellanstadieelever med dyslexi : En systematisk litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : De flesta elever lär sig läsa oberoende av vilken läsinlärningsmetod som används, men för ungefär en femtedel av eleverna kan användandet av strukturerad phonicsträning vara helt avgörande för en positiv läsutveckling. Syftet med den här systematiska litteraturstudien var att undersöka vad den senaste forskningen säger om hur phonics kan användas för att utveckla läsningen hos låg- och mellanstadie elever med dyslexi. LÄS MER