Sökning: "vad är teoretiska resonemang"

Visar resultat 1 - 5 av 153 uppsatser innehållade orden vad är teoretiska resonemang.

  1. 1. En studie om lärares resonemang kring vad som påverkar deras digitaliserade undervisning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Evelina Lundell; [2020-02-25]
    Nyckelord :digitaliserad undervisning; IKT i undervisningen; digitala resurser; nationella digitaliseringsstrategin; faktorer;

    Sammanfattning : Studien syftar till att 1. Att undersöka vilka faktorer som kan påverka lärares digitaliserade undervisning samt 2. Att undersöka hur några lärare beskriver sin digitaliserade undervisning, vilket i sin tur möjliggör en analys av beskrivningarna i relation till den nationella digitaliseringsstrategins mål. LÄS MER

  2. 2. Åtta elevperspektiv på delaktighet och motivation till sin språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Jessica Cassland; Linda Gyllarp; [2020]
    Nyckelord :Elevperspektiv; Fenomenologi; Likvärdig utbildning; Motivation; Språkutveckling;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Cassland Jessica och Gyllarp, Linda (2019). Åtta elevperspektiv på delaktighet och motivation till sin språkutveckling. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Digitala verktygs funktion och meningsfullhet i undervisningen – lärares ståndpunkter och perspektiv

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :John Esborn; [2019-03-11]
    Nyckelord :IKT; digitala verktyg; digital kompetens; TPACK; SAMR; digitalisering; förmågor; perspektiv; ståndpunkter; tematisk analys.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är primärt att analysera lärares synpunkter och perspektiv gällandedigitala verktygs funktion och meningsfullhet i klassrummet. En annan aspekt är att urskiljafaktorer som inverkar på den osäkerhet som enligt tidigare forskning uttryckts gällande IKT iundervisningen. LÄS MER

  4. 4. Karriärvägledning på Arbetsförmedlingen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Malin Stillman; [2019]
    Nyckelord :Arbetsförmedlingen; Implementering; Karriärvägledning; Professionell kompetens; Professionell karriärvägledning;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie om karriärvägledning på Arbetsförmedlingen (Af), som syftar till att belysa hur Af förhåller sig till karriärvägledning som ett prioriterat uppdrag och om och hur en implementering av en professionell vägledningspraktik har påbörjats. Studien är avgränsad till ett lokalt Af-kontor och undersöker vad personalen har för syn på karriärvägledning, hur man arbetar med karriärvägledning utifrån ett professionellt perspektiv samt resonemang kring kompetensbehov för att arbeta med karriärvägledning. LÄS MER

  5. 5. On the Structure of Resolution Refutations Generated by Modern CDCL Solvers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johan Lindblad; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Modern solvers for the Boolean satisfiability problem (SAT) that are based on conflict-driven clause learning (CDCL) are known to be able to solve some instances significantly more efficiently than older kinds of solvers such as ones using the Davis-Putnam-Logemann-Loveland (DPLL) algorithm. In addition to solving instances that can be satisfied, SAT solvers will implicitly generate proofs of unsatisfiability for formulae that are unsatisfiable. LÄS MER