Sökning: "vad är tjänsteproduktion"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vad är tjänsteproduktion.

  1. 1. Studieförbund och tjänstekvalitet : Kvalitetsmätning i praktiken av studieförbundens kurser

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Martin Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Service quality; SERVPERF; Study association; Quality measurement; Quality.; Tjänstekvalitet; SERVPERF; Studieförbund; Kvalitetsmätning; Kvalitet.;

    Sammanfattning : Tjänster och tjänsteproduktion har blivit allt viktigare i dagens samhälle inom en rad olika områden. En konsekvens av detta är att konkurrensen om kunderna har hårdnat och att såväl företag som organisationer måste finna nya sätt att skapa värde för sina kunder. LÄS MER

  2. 2. Relationers betydelse när ”papper försvinner” : en fallstudie om kundrelationer i service- och tjänsteproduktion

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Linn Bennetoft; Hanna Persson; [2017]
    Nyckelord :digitalisering; kundlojalitet; LRF Konsult; relation; relationsmarknadsföring; service; skogsbruk;

    Sammanfattning : Digitaliseringen påverkar hela samhället och ändrar vårt sätt att arbeta, producera och konsumera. Ny teknik förändrar och utvecklar hela tiden vad vi gör, hur vi gör och vilka behov vi har. Inom service- och tjänsteproduktionen innebär detta en utveckling som ändrar och skapar nya förutsättningar för hur en tjänst kan levereras. LÄS MER

  3. 3. Skapar kundstyrning lönsamhet och utveckling i ett transportföretag?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Filip Lindblad; Johan Jeraeus; [2012]
    Nyckelord :service; logistik; intermodal; transport; intern effektivitet; intern kommunikation; tjänsteproduktion; konkurrenskraft; Social Sciences;

    Sammanfattning : Logistik som konkurrenskraft blir allt viktigare på dagens marknader, vilket medför att logistikföretagen idag erbjuder en bredare service än vad som gjorts tidigare. Vårt syfte är att undersöka problematiken mellan att erbjuda en hög servicenivå och att inneha en kostnadseffektiv organisation. LÄS MER

  4. 4. Vikten av motivation på arbetsplatsen : en studie om belöningssystem i hotellbranschen

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Malin Brewitz; Emma Stèen; [2007]
    Nyckelord :motivation; motivational measures and strategies; reward systems and economical incentives; motivation; motivationsåtgärder; motivationsstrategier; belöningssystem; ekonomiska incitament; materiella- och mjuka värden;

    Sammanfattning : Background: Companies are beginning to see the world as their market; not only to seek global opportunities but also to oversee the global competition. Although most people connect globalization to export and import of goods, the globalization process also affect the businesses distinguished by service. LÄS MER

  5. 5. "Det praktiska arbetet i mindre revisionsbyråer"

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Forsén; Peter Kaiser; Marcus Josefsson; [2005]
    Nyckelord :Revisionsplikt; Revisionstjänsten; Fristående rådgivning; Oberoende; Mindre revisionsbyråer; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att kartlägga och beskriva det faktiska arbete som revisorn från en mindre revisionsbyrå utför gentemot små aktiebolag. Detta innefattar att undersöka förhållandet mellan den lagstadgade revisionsverksamheten och övrig mot klienten riktad serviceverksamhet. LÄS MER