Sökning: "vad är traditionell marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden vad är traditionell marknadsföring.

  1. 21. VI GILLAR’T : En studie om hur skandinaviska textil- och modeföretag kommunicerar via Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Författare till examensarbetet KLEIST; MADELEINE LANDH; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; mobil social media; relationsmarknadsföring; Marknadsföring; Instagram; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Fenomenet sociala medier tar i och med det ökande internetanvändandet allt större plats i vår vardag. Behovet av att kommunicera och uttrycka sina åsikter online har lett till att användandet av sociala medier ökat lavinartat världen över – något som skapar stora fördelar för företag när det kommer till att marknadsföra sig på effektiva sätt. LÄS MER

  2. 22. Sinnesmarknadsföring ur ett konsumentperspektiv : Medvetenhet och reaktioner till experimentella metoder.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Susanna Länström; Karin Rogbrant; [2014]
    Nyckelord :konsumentperspektiv; reaktioner; Sensory marketing; customer perspective; awareness; reactions; Sinnesmarknadsföring; medvetenhet;

    Sammanfattning : Ett hårdare konkurrensklimat vad gäller antalet produkter och tjänster påmarknaden i kombination med de möjligheter nya marknadsföringskanaler ger, harresulterat i att många företag idag väljer att anta experimentellamarknadsföringsstrategier för att lyckas profilera sig på marknaden. Syftet med våruppsats är att ur ett konsumentperspektiv undersöka medvetenheten kring hurföretag marknadsför produkter och tjänster genom att stimulera de mänskligasinnena samt undersöka reaktioner och åsikter om detta. LÄS MER

  3. 23. Att vara eller att inte vara

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Caroline Blomqvist; Josefin Rasmusson; [2013]
    Nyckelord :Nyckelord: Strategisk kommunikation; Varumärke; Nation branding; Identitet; Image; Svensk kultur; Stereotyper Keywords: Strategic communication; Brand; Identity; Swedish culture; Stereotypes; Social Sciences;

    Sammanfattning : Globaliseringen har lett till att ett nytt område inom varumärkesforskningen har vuxit fram, nation branding. Det råder delade meningar på forskningsfältet kring vad begreppet innebär, men den gemensamma nämnaren återfinns i att nation branding är en mer komplicerad variant av traditionell marknadsföring. LÄS MER

  4. 24. Produktplacering : Varumärkens väg till Tv-tittarna

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Camilla Nilsson; Johanna Abrahamsson; Linnea Wall; [2013]
    Nyckelord :produktplacering; marknadsföring; reklam;

    Sammanfattning :  Produktplacering är ett fenomen som har dykt upp mer och mer i svenska Tv-serier. Det är en typ av marknadsföring  där man medvetet placerar ut produkter och varumärken för att skapa ett begär och en önskan hos betraktaren efter dessa produkter. LÄS MER

  5. 25. Produktplacering i bloggar : Vägen till generation Y!

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Abelsson; Herhold Adam; [2012]
    Nyckelord :Produktplacering; Generation Y; Marknadsföring; Bloggar; Opinionsledare; Kommunikation;

    Sammanfattning : I dagens samhälle blir människan utsatt för mer information än någonsin tidigare. Företagen konkurrerar om att just deras budskap ska nå fram till konsumenten för att skapa den påverkan som i slutändan resulterar i konsumtion och som företagen tjänar sina pengar genom. LÄS MER