Sökning: "vad är varumärkeskapital"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden vad är varumärkeskapital.
16. Landshypoteks samarbete med Gjensidige : en studie av en varumärkesallians
Magister-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Från att ha varit ett strikt låneinstitut kan idag Sveriges största låneinstitut för jord- och skogsägare, Landshypotek, erbjuda sina medlemmar lösningar inom både bank och försäkring. Under varumärket Landshypotek erbjuds föreningens grundläggande tjänster, medan övriga tjänster tillhandahålls av samarbetspartners. LÄS MER
17. Kapitalkällan - en varumärkeskapitalsorienterad fallstudie över konkurrenssituationen mellan Loka och Ramlösa år 2000-2008.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Att undersöka om det kan finnas en förklaring till hur ett varumärke (Loka) kan uppnå bättre försäljning än ett annat som samtidigt tycks favoriseras av konsumenter (Ramlösa) är syftet med vår studie. Teori inom området för varumärkeskapital gör gällande att detta förhållande utgör en anomali. LÄS MER
18. Konsten att lyfta ett varumärke : -en studie om Övikshem
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Sammanfattning För att ett företag ska överleva på marknaden är ett starkt varumärke ett måste. Konkurrensen sätter press på varumärket och vikten av ett starkt varumärke har aldrig varit större. LÄS MER
19. Framtidens banker : En studie varumärkesutvidgningar mot bankmarknaden
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Att varumärken utvidgar sig är inget nytt fenomen, däremot börjar det bli allt vanligare med varumärkesutvidgningar mot banktjänster. Varumärken som ICA, Skandia och IKEA har redan utvidgat sina varumärken till att även erbjuda banktjänster. LÄS MER
20. Miljöcertifieringar i klädbranschen - En fallstudie av Polarn O. Pyrets ekologiskt certifierade kollektion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att studera huruvida användandet av eco-marketing, med en miljöcertifiering, kan ha potential att stärka ett etablerat företags varumärkeslojalitet och på lång sikt dess varumärkeskapital. Med utgångspunkt i teorin om varumärkeskapital ämnar vi att titta på hur kunderna till vårt fallföretag, Polarn O. LÄS MER