Sökning: "vad är varumärkeskapital"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden vad är varumärkeskapital.

  1. 16. Landshypoteks samarbete med Gjensidige : en studie av en varumärkesallians

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Maria Dahlqvist; [2010]
    Nyckelord :Landshypotek; Försäkring; Varumärkesallians;

    Sammanfattning : Från att ha varit ett strikt låneinstitut kan idag Sveriges största låneinstitut för jord- och skogsägare, Landshypotek, erbjuda sina medlemmar lösningar inom både bank och försäkring. Under varumärket Landshypotek erbjuds föreningens grundläggande tjänster, medan övriga tjänster tillhandahålls av samarbetspartners. LÄS MER

  2. 17. Kapitalkällan - en varumärkeskapitalsorienterad fallstudie över konkurrenssituationen mellan Loka och Ramlösa år 2000-2008.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Malm; Christian Lennartsson; [2010]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Brand Equity; Brand Awareness; Line Extension; B2B-varumärke.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka om det kan finnas en förklaring till hur ett varumärke (Loka) kan uppnå bättre försäljning än ett annat som samtidigt tycks favoriseras av konsumenter (Ramlösa) är syftet med vår studie. Teori inom området för varumärkeskapital gör gällande att detta förhållande utgör en anomali. LÄS MER

  3. 18. Konsten att lyfta ett varumärke : -en studie om Övikshem

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linnea Lindström; Marie Thorneus; [2009]
    Nyckelord :varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; identitet och image; varumärkesassociationer; upplevd servicekvalitet; varumärkesförtroende;

    Sammanfattning : Sammanfattning För att ett företag ska överleva på marknaden är ett starkt varumärke ett måste.  Konkurrensen sätter press på varumärket och vikten av ett starkt varumärke har aldrig varit större. LÄS MER

  4. 19. Framtidens banker : En studie varumärkesutvidgningar mot bankmarknaden

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Joel Karlsson; Daniel Löfgren; [2008]
    Nyckelord :Varumärkeskapital; Varumärkesutvidning;

    Sammanfattning : Att varumärken utvidgar sig är inget nytt fenomen, däremot börjar det bli allt vanligare med varumärkesutvidgningar mot banktjänster. Varumärken som ICA, Skandia och IKEA har redan utvidgat sina varumärken till att även erbjuda banktjänster. LÄS MER

  5. 20. Miljöcertifieringar i klädbranschen - En fallstudie av Polarn O. Pyrets ekologiskt certifierade kollektion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Albin Norgren; Martina Ohlsson; Wioleta Tall; Jaquelin El-Gharbawi; [2007]
    Nyckelord :Eco-marketing; miljöcertifieringar; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; kundperspektiv; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att studera huruvida användandet av eco-marketing, med en miljöcertifiering, kan ha potential att stärka ett etablerat företags varumärkeslojalitet och på lång sikt dess varumärkeskapital. Med utgångspunkt i teorin om varumärkeskapital ämnar vi att titta på hur kunderna till vårt fallföretag, Polarn O. LÄS MER