Sökning: "vad är varumärkeskapital"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden vad är varumärkeskapital.

  1. 21. Konsumentbaserat varumärkeskapital : - En studie i varumärkeskapitalsbyggande för försäkringsbolag som erbjuder hemförsäkring -

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Danielsson; Christina Alder; [2007]
    Nyckelord :Brand Equity; Varumärkeskapitalsbyggande; Försäkringsbolag;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att öka förståelsen för vad konsumentbaserat varumärkeskapital innebär för försäkringsbolag som erbjuder privat hemförsäkring. Detta dels genom att identifiera vilka dimensioner som kan utgöra varumärkeskapital, dels förstå vilken inverkan dessa har. LÄS MER

  2. 22. Varumärkesvärdering : Utifrån två perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Marlene Johansson; Oscar Nöjd; [2007]
    Nyckelord :IFRS 3; IAS 38; kassaflöde; produktidentitet; redu 7; varumärkeskapital; varumärkesvärdering;

    Sammanfattning : Varumärket blir allt viktigare när företag ska överleva på en allt mer tjänsteorienterad marknad. Inom redovisningen ställs högre krav på särskiljning vid förvärv för att minska goodwillposten. LÄS MER

  3. 23. En studie kring konsumenters uppfattning av varumärken i livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Sperling; Rebecka Meijer; [2005]
    Nyckelord :brand Equity; differentiation; foods; national brands; private labels; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka och skapa en förståelse för hur konsumenter uppfattar samt värderar LMV jämfört med EMV. Vår undersökning kommer att mynna ut i en konsumentbaserad varumärkeskapitalmodell som är anpassad för livsmedelsbranschen. LÄS MER

  4. 24. Varumärkeslojalitet: en studie med fokus på icke-lojalitet.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Ekberg; Ramin Rastgari; [2005]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; varumärkeskapital; icke-lojalitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En viktig del av vårt syfte är att utveckla en modell och därmed förklara vad som skiljer den lojala kunden ifrån den icke-lojala kunden. Vårt syfte är också att studera den eventuella koppling som finns mellan varumärkeskapital och varumärkeslojalitet. LÄS MER

  5. 25. Deloittes arbetsgivarvarumärke, slagkraftigt?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Monica Elgemark; Emelie Norborg; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Specialister med spetskompetens är ett måste för företag i en bransch där den komparativa fördelen ligger i kunskapen hos medarbetarna. Så är fallet inom revisionsbranschen och jakten på topptalangerna är hård. För att attrahera de bästa studenterna krävs ett attraktivt arbetsgivarvarumärke. LÄS MER