Sökning: "vad är varumärkeskapital"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden vad är varumärkeskapital.
21. Konsumentbaserat varumärkeskapital : - En studie i varumärkeskapitalsbyggande för försäkringsbolag som erbjuder hemförsäkring -
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats syftar till att öka förståelsen för vad konsumentbaserat varumärkeskapital innebär för försäkringsbolag som erbjuder privat hemförsäkring. Detta dels genom att identifiera vilka dimensioner som kan utgöra varumärkeskapital, dels förstå vilken inverkan dessa har. LÄS MER
22. Varumärkesvärdering : Utifrån två perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Varumärket blir allt viktigare när företag ska överleva på en allt mer tjänsteorienterad marknad. Inom redovisningen ställs högre krav på särskiljning vid förvärv för att minska goodwillposten. LÄS MER
23. En studie kring konsumenters uppfattning av varumärken i livsmedelsbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka och skapa en förståelse för hur konsumenter uppfattar samt värderar LMV jämfört med EMV. Vår undersökning kommer att mynna ut i en konsumentbaserad varumärkeskapitalmodell som är anpassad för livsmedelsbranschen. LÄS MER
24. Varumärkeslojalitet: en studie med fokus på icke-lojalitet.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En viktig del av vårt syfte är att utveckla en modell och därmed förklara vad som skiljer den lojala kunden ifrån den icke-lojala kunden. Vårt syfte är också att studera den eventuella koppling som finns mellan varumärkeskapital och varumärkeslojalitet. LÄS MER
25. Deloittes arbetsgivarvarumärke, slagkraftigt?
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Specialister med spetskompetens är ett måste för företag i en bransch där den komparativa fördelen ligger i kunskapen hos medarbetarna. Så är fallet inom revisionsbranschen och jakten på topptalangerna är hård. För att attrahera de bästa studenterna krävs ett attraktivt arbetsgivarvarumärke. LÄS MER