Sökning: "vad är viktigt för kunden"

Visar resultat 1 - 5 av 198 uppsatser innehållade orden vad är viktigt för kunden.

  1. 1. Vilken funktion fyller ICA I Iove eco? - En studie av hur en miljömärkning kan användas och påverka sin omgivning i en livsmedelsbutik.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC); Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Emma Kangas; [2023]
    Nyckelord :Sustainable consumption Environmental studies Green marketing; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The choices costumers make in the supermarket can influence to what extent food production is sustainable. There is also a growing pressure on retailers to step up and enable and encourage sustainable choices for the costumer. LÄS MER

  2. 2. The Road Towards Service-Integrated Offerings for Product-Centred Manufacturing Firms : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Kajsa Ivarsson; Eric Seing; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years there has been an increase in servitisation amongst manufacturing firms. Change could be inevitable to stay competitive in this fierce innovative environment and is therefore an ongoing topic that needs to be addressed. LÄS MER

  3. 3. Plattformar och förmedling : När är plattformar skattskyldiga för moms i förmedlingssituationer?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Rasmus Ahlblom; [2023]
    Nyckelord :moms förmedling eget annans namn plattformar;

    Sammanfattning : Plattformar får en allt större betydelse i dagens ekonomi. För varje år ökarförsäljningen som sker via plattformar som förmedlar produkter. Med plattformarmenas exempelvis hemsidor, appar och liknande. Dessa kan förmedla varor ochtjänster där de agerar som mellanhand åt en ursprunglig leverantör. LÄS MER

  4. 4. Ett leende går inte att digitalisera: En kvalitativ undersökning av kombinationen av traditionell och digital marknadsföring i arbetet med kundrelationer.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Forslund; Linnéa Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; kundrelationer; varumärkespositionering; storytelling; word of mouth; Business and Economics;

    Sammanfattning : Tidigare forskning lyfter fram betydande fördelar med den digitala marknadsföringen, samtidigt som det framförs att det är av vikt att behålla den traditionella marknadsföringen. Vad som är viktigt, oavsett om strategin baseras på traditionell eller digital marknadsföring, är en strategi som kommunicerar ett tydligt varumärke och anpassar sig efter kunden. LÄS MER

  5. 5. Förändrad intäktsmodell - Intäktsmodellens påverkan på ett företags affärsfunktioner och cirkularitet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Carl Sundgren; Vincent Wilsby; [2022]
    Nyckelord :Intäktsmodell; affärsmodell; cirkulär ekonomi; prenumeration; kontorsmöbler; värdeerbjudande; kundlojalitet; as-a-service; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Förändrad intäktsmodell - Intäktsmodellens påverkan på ett företags affärsfunktioner och cirkularitet. Författare: Carl Sundgren, Industriell Ekonomi 2017, LTH; Vincent Wilsby, Industriell Ekonomi 2017, LTH. Handledare: Ingela Elofsson, Institutionen för produktionsekonomi vid Lunds Tekniska Högskola. LÄS MER