Sökning: "vad är visuella lärandet"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden vad är visuella lärandet.
1. Bildämnet och problematiken ADHD : En studie om didaktiska strategier i bildämnet i relation till gymnasieelever med problematiken ADHD
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Bildämnet och problematiken ADHD En studie om didaktiska strategier i bildämnet i relation till gymnasieelever med problematiken ADHD The art subject and the diagnosis ADHD A study about didactic strategies in the art subject with reference to high school students with the diagnosis ADHD Författare: Marlene Berglund - Nilsson Antal sidor: 28 sidor Studiens syfte är att undersöka bildlärares uppfattningar om didaktiska strategier i sin undervisning, som främjar lärandet hos gymnasieelever med problematiken ADHD. Studien utgår från ett hermeneutiskt perspektiv eftersom studiens syfte är att förstå, tolka och skapa ett meningsinnehåll. LÄS MER
2. Grannskap Genom Grönsaker
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Lina och Ronna, strax utanför Södertälje i Stockholm, har i en undersökning påvisat hög kriminalitet och en otrygg befolkning. Områdena har trots sitt knappa avstånd stora socioekonomiska olikheter. LÄS MER
3. Bron mellan elevers lärande och fotosyntes : En litteraturstudie om lärares strategier och redskap relaterat till elevers lärande för det abstrakta begreppet fotosyntes
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Det är betydelsefullt att elever får kunskap om den biokemiska processen fotosyntes, då det är en grundläggande förutsättning för liv, och förståelse kring dess helhet kan bidra till människors handlande mot en hållbar framtid. Forskning visar att elever har svårigheter att förstå begreppet fotosyntes och missuppfattningar kan uppstå. LÄS MER
4. Digital spelifiering som pedagogiskt hjälpmedel En studie av lärandeeffekt hos elever med inlärningssvårigheter
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Digital spelifiering är ett koncept som allt oftare tillämpas i verksamheter av olika slag. Det har visat sig att spelifiering över lag ofta bidrar till ett ökat engagemang hos användare av spelifierade produkter. En målgrupp som är i stort behov av att engageras och motiveras är elever med inlärningssvårigheter i skolan. LÄS MER
5. Pedagogers arbete för att främja kreativitet : En studie om hur karaktärsämneslärare inom gymnasieskolans medieprogram arbetar för att utveckla elevers kreativa förmåga
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Detta examensarbete är en studie om hur karaktärsämneslärare inom gymnasieskolans medieprogram arbetar för att utveckla elevers kreativa förmåga. I uppsatsen synliggörs definition av kreativitet, arbetssätt för att främja kreativitet samt vad som är utmärkande för kreativa arbetsklimat. LÄS MER