Sökning: "vad anser ungdomar om musik"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vad anser ungdomar om musik.
1. Ungdomars uppfattningar av visuell kommunikation via sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Ungdomars datoranvändning har ökat de senaste åren och en stor del av ungdomars kommunikation sker via sociala medier. Trots att detta är utbrett bland ungdomar finns lite forskning om fenomenet. LÄS MER
2. Ungdomars världsbild och värdekartor
Kandidat-uppsats, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen Ungdomars världsbild och värdekartor är en C-uppsats som utförts för att få en uppfattning om ungdomars världsbild och värdekartor i dagens pluralistiska och sekulariserade samhälle. Syftet var att få en uppfattning om vad ungdomar anser vara värdefullt i sina liv, då vår uppfattning var att religionen tappat betydelse för ungdomar idag. LÄS MER
3. Ungdomar, fritiden och sociala olikheter - En studie om hur sociala skillnader betingar ungdomars fritidsaktiviteter
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningVi har skrivit denna uppsats om ungdomars fritidsaktiviteter. Vi har valt två bostadsområdensom uppvisar kulturella, sociala och ekonomiska skillnader. Vårt syfte var att undersöka vadungdomar sysselsätter sig med när de inte är i skolan. LÄS MER
4. Dödens närvaro : Vad sjunde-, åttonde- och niondeklassare har för uppfattningar om döden
Kandidat-uppsats, Institutionen för humanioraSammanfattning : Det finns ungdomar som deltar i studien som talar om döden i familjen, med sina kompisar, i skolan och/eller i sina församlingar. Dock är det en betydande andel på 18 % som aldrig har talat med sin familj och 31 % som aldrig talat med sina kompisar om döden. 17 % anser att religionskunskapen i skolan påverkar deras personliga tro. LÄS MER
5. Unga musikkonsumenter : En studie av vad som påverkar unga konsumenters val av populärmusik
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den uppsats som i följande beskrivs har syftat till att ur ett konsumentperspektiv undersöka och förstå vad som gör att unga konsumenter väljer att lyssna på den populärmusik de lyssnar på. Detta för att förstå hur marknadsförare ska marknadsföra artister i den förändrade musikindustrin. LÄS MER