Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult : En studie om digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nancy Jacob; Osama Mahmoud Ahmed; Thanojitha Selvanayagam; [2023]
    Nyckelord :Accounting consultants work; accounting programs; digitalization; automatization; and cloud-based database; Redovisningskonsulternas arbete; bokföringsprogram; digitalisering; automatisering; och molnbaserade databaser;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalen  Universitet Författare: Nancy Jacob, Osama Mahmoud Ahmed, Thanojitha Selvanayagam                      (990101)               (001212)                            (970719) Titel: Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult   Handledare: Zelalem Abay   Nyckelord: Redovisningskonsulternas arbete, bokföringsprogram, digitalisering, automatisering, och molnbaserade databaser.  Forskningsfråga: Hur har digitiseringen och digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete påverkat arbetsprocessen, kompetenskraven och intressenter? Syfte: Syftet med denna studie är att få en bild på hur arbetet som redovisningskonsult ser ut idag och digitaliseringens påverkan för yrkesrollen. LÄS MER

  2. 2. Vad betyder tillgänglighet i tjänstesektorn? En empirisk undersökning av bankkunders uppfattningar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Veronica Bjurhult; Mimmie Andersson; [2013]
    Nyckelord :Tillgänglighet; kundrelationer; bank; tjänstesektorn; teknologi; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Vad betyder tillgänglighet i tjänstesektorn? Empirisk undersökning av bankkunders uppfattningar Seminariedatum: 2013-05-30 Kurs: FEKN90 Examensarbete på Civilekonom-programmet, 30 HP Författare: Mimmie Andersson och Veronica Bjurhult Handledare: Matts Kärreman Fem nyckelord: Tillgänglighet, kundrelationer, bank, tjänstesektorn, teknologi Syfte: Utforska betydelsen av tillgänglighet i banksektorn och delvis applicera våra slutsatser på tjänstesektorn. Metod: Vi har använt oss av en kvantitativ metod i form av en enkätundersökning med ett slumpmässigt urval. LÄS MER

  3. 3. Lojalitet – Är det möjligt att bibehålla vid en outsourcing?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Joacim Carlsson; Fredrik Thanche; [2004]
    Nyckelord :Lojalitet; outsourcing;

    Sammanfattning : Titel Lojalitet – Är det möjligt att bibehålla vid en outsourcing? Författare Joacim Carlsson och Fredrik Thanche Handledare Marie Aurell Institution Managementhögskolan vid Blekinge tekniska högskola Kurs Kandidatuppsats i företagsekonomi, 10p Syfte Vi avser i vår uppsats att undersöka vad som påverkar lojaliteten vid en outsourcingprocess. Utifrån hur företagets agerande påverkar personalen avser vi också att ge förslag på vad man ska tänka på som outsourcande företag och hur man kan arbeta med att bibehålla lojalitet vid en outsourcing. LÄS MER