Sökning: "vad betyder social bakgrund"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden vad betyder social bakgrund.
16. Bakom orden - En diskursanalys av personutredningar inom Kriminalvården
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Bakgrund: Vi valde att skriva om hur Frivårdens personutredningar vid särskilda brottmål konstruerar begreppen kriminalitet och missbruk. Anledningen till att vi ville titta närmare på detta var att tidigare forskning som kvalitativt undersöker personutredningar, såvitt vi känner till, inte existerar. LÄS MER
17. The phenomenon of motivation within an employment & staffing company : A qualitative study at Proffice
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Background: This study concerns motivation to work and aims to contribute to a better understanding about the area. Motivation is however complex to understand. The complexity can be illustrated by, still to date there exists no single accepted definition about the meaning of motivation. LÄS MER
18. Improvisationsundervisning i olika musikgenrer? - Fyra pedagogers undervisningsmetoder i improvisation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: Teaching improvisation in different musical genres My curiosity for teaching improvisation in different genres emerged when I started playing with musicians who had another musical background than my own. I wanted to acquire a better understanding of what improvisation means to them and how improvisation is taught in their genre. LÄS MER
19. Föränderliga stadsrum : flexibilitet, dynamik & interaktivitet
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : The number of inhabitants of the towns and city centers have generelly increased, concurrent as the population in smaller towns has decreased. In Stockholm, the migration is very fast and here is also the most populous place, if one compares with other Sweden. LÄS MER
20. Vad är viktigast inom historieämnet? : En undersökning om historieundervisningen på gymnasiet ur elevperspektiv med fokus på social bakgrund
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för samhälls- och beteendevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vad eleverna på gymnasiet anser vara viktigast att lära sig inom historieämnet samt att se vilken skillnad det finns mellan de elever som har föräldrar med förgymnasial utbildning, föräldrar med gymnasial utbildning och föräldrar med eftergymnasial utbildning. Undersökningen har genomförts med hjälp av en enkätundersökning i fyra olika klasser; en barn- och fritidsklass, en naturvetenskaplig klass och två samhällsvetenskapliga klasser. LÄS MER