Sökning: "vad förväntar kunder av"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden vad förväntar kunder av.
1. Digital affärsmodellsutveckling för fysiska butiker
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : På senare tid har fysiska butiker hamnat alltmer i skuggan av stora digitala handelsplattformar som CDON eller Amazon och tomma butikslokaler är en allt vanligare syn runtom i Sverige. Som en motreaktion på detta har näringslivsföreningen i Torsby kommun startat ett samarbete där fysiska butiker i kommunen erbjuds möjligheten att ansluta sig till en lokal digital handelsplattform. LÄS MER
2. CSR för delade värderingar : en fallstudie av kundperspektiv hos skogs- och lantbrukskunder inom banksektorn
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Finansbranschen, vilken är en bransch beroende av relationer. Hållbarhetsarbete som innebär begränsning av social och miljömässig påverkan är idag en viktig del av företagande i många branscher. Hur hållbarhetsarbetet tas i uttryck kan skilja sig mycket även inom samma bransch. LÄS MER
3. Kundinriktad HRM - Chefers upplevelser om HRM som en faktor till skapandet av ökad kundorientering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I denna fallstudie undersöks och analyseras frågeställningen utifrån chefers upplevelser inom ett internationellt tillverkande bolag i industribranschen. Sättet att hantera både kunder och medarbetare blir allt mer betydelsefullt för att konkurrera med service. LÄS MER
4. Företagsförsäkringar för resurseffektivisering hos tillverkande företag
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Idag ställs höga krav på de tillverkande företagen då det ständigt öppnas upp nya strategier för att resurseffektivisera verksamheten. Kunder förväntar sig snabba leveranser av unika produkter med hög kvalitet. Resurseffektivisering innebär att företaget reducerar onödig resursförbrukning i verksamheten. LÄS MER
5. Digitala supporttjänster : En kvalitativ fallstudie om digitalisering av IT-support
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Studien ämnade att undersöka på vilket sätt kunder och supportanvändare ser på kundsupport. Hur verksamheter och organisationer skall gå till väga för att digitalisera sin IT-support på ett sådant vis att kunderna upplever supporterbjudandet som något användbart och värdefullt. LÄS MER