Sökning: "vad gör de för att nå sina kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden vad gör de för att nå sina kunder.

  1. 1. Styrning mot kundvärde : En flerfallsstudie på Atea Sverige AB och Bufab Sweden AB.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Nathalie Lager Andersson; Elin Wiberg; [2022]
    Nyckelord :Customer value; customer value management; value creation; communication; value creation processes; Kundvärde; styrning mot kundvärde; värdeskapande; kommunikation; värdeskapande processer;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande är ett uttryck som funnits länge och det är en grundläggande faktor för att företag ska nå framgång i dagens konkurrenssituation. För att vara konkurrenskraftig behöver företag utgå från vad kunden efterfrågar och värderar. LÄS MER

  2. 2. Fallstudie: Implementering av metod för att minska indirekta utsläpp från konsulttjänster - Ett medarbetarperspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Hanna Bergström; [2021]
    Nyckelord :implementation; consulting projects; internal communication; scope 3; emission reduction; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : There is an increased awareness among engineering consulting firms in Sweden that the sector’s main contribution to greenhouse gas emissions stems from their consulting projects. Due to this fact, WSP Sweden has initiated an internal project to monitor and reduce indirect emissions from their consulting projects. LÄS MER

  3. 3. Hur bör näringslivet förhålla sig till de globala målen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Pia Andersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att klara av att nå de globala målen till 2030 kommer det verkligen krävas en enorm ansträngning, en förändring av världen och av vår världsbild, där näringslivet har ett stort ansvar och en stor roll att spela, skriver Lise Kingo, verkställande direktör på FN:s Global Compact.[1] Vi kan inte blunda för verkligheten då vår planet är under stort tryck, mänskligheten utövar negativa förändringar i den globala miljön som resulterar i klimatförändringar, skogsskövling, brist på mångfald, försurning av haven, jorderosion och föroreningar. LÄS MER

  4. 4. Banken och kunderna : En studie om bankmedarbetares och företagskunders upplevda behov av kontakt i det fysiska rummet

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Kristina Huttunen; Johan Schedvins; [2018]
    Nyckelord :Bank branches; customer relations; banks; SMEs; companies; relationship lending; Bankkontor; kundrelationer; bank; företag;

    Sammanfattning : 99,9% av Sveriges företag är SMEs (små och medelstora företag), och de små företagen är viktiga bland annat för att hålla arbetslösheten nere. Trots det minskar antalet krediter till dessa företag. De fysiska bankkontoren försvinner, framför allt i mindre städer och orter, samtidigt som användningen av digitala tjänster ökar. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier : Ovärderlig resurs eller förlorade kunder?

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maria Leskinen; Jennie Andreasen; [2015]
    Nyckelord :Marketing; social media; word-of-mouth; customer relationship management; customer loyalty; Marknadsföring; sociala medier; mun-till-mun; relationsmarknadsföring; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Sociala medier har på sistone vuxit till att bli ett mycket populärt verktyg för att kommunicera med folk världen över. Användandet av sociala nätverk har ökat explosionsartat de senaste åren och företag har insett att detta bjuder på en fantastisk möjlighet till att nå ut till kunder runt hela jorden, via ett nästintill gratis forum. LÄS MER