Sökning: "vad gör ett företag framgångsrik"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden vad gör ett företag framgångsrik.
1. Entreprenörens resa fram till pitch : En kvalitativ studie om att attrahera investerare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Unga företag utgör en stor del av alla företag i samhället och bidrar till utveckling inom många områden. För att unga företag ska kunna få förutsättningar att växa krävs det extern finansiering. Entreprenörer måste arbeta målmedvetet för att attrahera investerare till företaget. LÄS MER
2. Affärsrådgivare i en inkubator : En utmanande ledarroll baserad på tillit
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : En alltmer föränderlig värld ställer höga krav på entreprenörskap i form av nya och växande företag för att möta morgondagens utmaningar. För att få kunskap om vad som krävs av en affärsrådgivaren i en inkubator för att bli framgångsrik intervjuades nio affärsrådgivare i tre olika inkubatorer med syftet att kunna bidra till ökad förståelse hur rollen kan behöva utvecklas framöver. LÄS MER
3. Dashboard design and its relation to KPIs : A qualitative case study on a software company
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Monitoring key performance indicators (KPI) give practitioners immersive experience that is priceless when it comes to decision making and performance-enhancing in software companies. Used together with different tools that enable visualization of KPIs, users obtain big advantages that enable quick troubleshooting and detections of errors that could emerge in a product or a system. LÄS MER
4. Agile Contracts Implementation for Industrial Companies Purchasing Embedded Systems
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The continuous advances and prevalence of embedded systems, being systems consisting of both hardware and software put together, provides a great challenge for industrial companies. Due to the increasing need of complex products to meet the demands of customers, companies more often need to source software from external suppliers. LÄS MER
5. Företagsbloggen - ett digitalt skyltfönster
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka huruvida företagsbloggar kan fungera som en kommunikations- och marknadsföringskanal och undersöka effekterna av en företagsblogg, de positiva, men även om det finns några negativa. Denna undersökning kan vara till användning för företag som planerar att starta en företagsblogg genom att ge riktlinjer baserat på trovärdiga källor på hur en företagsblogg kan fungera som ett företags skyltfönster ut mot kunderna. LÄS MER