Sökning: "vad innebär leveransservice"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden vad innebär leveransservice.

  1. 1. Tidigareläggning av logistiska aktiviteter i en försörjningskedja : En fallstudie utförd på en svensk detaljhandelskedja

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Oscar Fridell; Christian Glänås; [2016]
    Nyckelord :Logistik; Tidigareläggning; 3PL; Tredjepartslogistik; Outsourcing; Totalkostnadsanalys; Totalkostnad; Implementerbarhet; Pre-retail; Butikslogistik; Stordrift; Skalfördelar;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts på varuhuskedjan med det fiktiva namnet RetailusAB och syftar till att ta fram ett beslutsunderlag för huruvida Retailus kan tidigarelägga de två pre-retail-aktiviteterna larmning och galgning i försörjningskedjan. Bakgrunden till studien är att Retailus har kommit till insikt att tiden och därmed kostnaden för aktiviteter som utförs på baklagren är stor och att det finns en önskan om att personalen ska kunna fokusera mer på sin kärnuppgift, att finnas tillgänglig för kunderna på försäljningsytan. LÄS MER

  2. 2. A case study which aims to streamline Tretti's receiving process by improving the suppliers' delivery processes

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :William Felixon; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tretti AB är ett e-handelsföretag som säljer produkter inom segmenten vitvaror, hushållsapparater, hem och trädgård, personvård, badrum samt sport och fritid. För företag som är verksamma inom e-handel innebär logistik flera konkurrensfaktorer. LÄS MER

  3. 3. Positiva miljöeffekter i kölvattnet av Lean produktion : Kan en integrering av miljöaspekter och Lean produktion bidra till att nå synergieffekter och minska risken för suboptimering?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Industriell miljöteknik

    Författare :Michael Helldal; Sofia Tenne; [2009]
    Nyckelord :Green Lean; Lean; Lean production; Jidoka; Heijunka; Waste; Value; Green production; Green; Production; Manufacturing; Environment; Environmental; Environmental work; Eco-design; Eco design; Environmental effects; Environmental aspects; Environmental benefits; Environmental performance; Manufacturing philosophy; Production philosophy; Business; Sustainable; Just in time; Just-in-time; JIT; Organisational change; Organizational change; Organisational improvement; Organisational improvement; Organization; Organisation; Synergy; Synergies; Sub optimisation; Sub optimization; Optimize; Optimise; Kaizen; TPS; Toyota production system; Sustainia; Green Lean; Lean; Lean produktion; Lean production; Jidoka; Heijunka; Slöseri; Kundvärde; Grön produktion; Grön; Produktion; Tillverkning; Miljö; Miljömässig; Miljöarbete; Ekodesign; Eko-design; MPU; Miljöanpassad produktutveckling; Miljöanpassad; Miljöpåverkan; Miljöaspekt; Miljöfördel; Miljöprestation; Miljöprestanda; Produktionsfilosofi; Företagsekonomi; Hållbar; Utveckling; Just in time; Just-in-time; JIT; Organisationsförändring; Organisationsförbättring; Organisation; Synergieffekt; Synergieffekter; Synergi; Synergier; Suboptimering; Suboptimera; Optimera; Kaizen; TPS; Toyota production system; Toyota produktionssystem; Sustainia;

    Sammanfattning : Denna rapport är resultatet av ett examensarbete utfört vid Institutionen för industriell och ekonomisk utveckling vid Linköpings universitet på uppdrag av konsultbolaget Sustainia AB. Lean produktion, ofta benämnt Lean, har det senaste decenniet blivit en allt mer attraktiv produktionsfilosofi för att minska kostnader och öka kundnöjdhet genom förbättrad leveransservice och effektivare flöde. LÄS MER

  4. 4. Att planera personalfrånvaro

    M1-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionen

    Författare :Jenny Gustavsson; [2008]
    Nyckelord :Personalplanering; kompetens; leveransservice; kompetensförsörjning;

    Sammanfattning :   Att ta marknadsandelar med hjälp av goda produktegenskaper blir allt svårare och idag fokuserar företag allt mer på att kunden ska få ett mervärde utöver vad den fysiska produkten ger. Mervärdet kan bestå av t.ex. leveransservice som är en samlingsterm på hur kunden uppfattar kvaliteten på leverantörens logistikaktiviteter. LÄS MER

  5. 5. Skräddarsydd logistik- en lönsam affär?

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Kamilla Eriksson; [2008]
    Nyckelord :Logistik; distributionssystem; logistikstrategi;

    Sammanfattning : Uppsatsen har utförts i samarbete med Onninen AB i Karlskoga. Företaget är verksamt på elnätsmarknaden och bedriver en kundlagerverksamhet där kund får möjlighet till ett eget lager i sitt närområde. Dessa lager äger Onninen och kund betalar en månadsavgift och en viss lagerränta för att ha tillgång till dem. LÄS MER