Sökning: "vad kunder vill ha"
Visar resultat 1 - 5 av 188 uppsatser innehållade orden vad kunder vill ha.
1. Exploring Science-Based Targets: Initial Insights from Small and Medium-Sized Enterprises
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : With climate change resulting from a history of uncontrolled greenhouse gas emissions, all parts of society now need to take action - maybe most importantly the private sector. Since 2015 the Science Based Targets (SBT) initiative has committed over 5000 companies worldwide to heavily reduce their total emissions at a pace that scientists deem necessary for average global temperature rise to stay below 2℃. LÄS MER
2. Hur anpassar den svenska dagligvaruhandeln sin affärsmodell till en ökad E-handel?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inom dagligvaruhandel år 2021 utgjorde e-handeln 5,8 av procent den totala marknadsandelen. Dagligvaruhandeln är en av de branscher med lägst andel e-handel, detta gör att e-handeln förväntas fortsatt ha hög tillväxt, där det prognostiseras att e-handel kommer att utgöra mellan 12-18 av försäljning inom dagligvaruhandel år 2030. LÄS MER
3. MAR-drömmen administrativa sanktioner - En undersökning av administrativa sanktioners ändamålsenlighet vid marknadsmanipulationer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Under 2022 hade värdepappersinstitutet Avanza över 1.7 miljoner kunder, och ökade antalet kunde med 100 000 det året. För att försäkra sig om att alla aktörer som handlar med finansiella instrument vill fortsätta handla på marknaden, krävs det att de har förtroende för marknaden. LÄS MER
4. Förändrad intäktsmodell - Intäktsmodellens påverkan på ett företags affärsfunktioner och cirkularitet
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Titel: Förändrad intäktsmodell - Intäktsmodellens påverkan på ett företags affärsfunktioner och cirkularitet. Författare: Carl Sundgren, Industriell Ekonomi 2017, LTH; Vincent Wilsby, Industriell Ekonomi 2017, LTH. Handledare: Ingela Elofsson, Institutionen för produktionsekonomi vid Lunds Tekniska Högskola. LÄS MER
5. En kvalitativ bildanalys av influencer varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Studiens mål och syfte handlar om att vi vill öka kunskap och förståelse kring hur varumärkena CAIA och Rebecca Stella Beauty väljer att marknadsföra olika produkter på i olika lanseringskampanjer. I koppling till mångfaldsperspektivet. LÄS MER