Sökning: "vad lockar turister"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden vad lockar turister.

  1. 1. Varumärket Borås : En fallstudie om platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Diddi Carlson; [2017]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; platsutveckling; profilering;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka en stads profilering och hur den anknyter till platsmarknadsföring. Uppsatsens problemformulering bygger på kunskapsöversikten som beskriver en allt större användning av platsmarknadsföring bland städer för att synas på en internationell marknad. LÄS MER

  2. 2. Grottan som symbol och upplevelse

    Kandidat-uppsats, SLU/Landscape Architecture (until 121231)

    Författare :Hanna Lönnqvist; [2012]
    Nyckelord :upplevelse; kulturarv; symbol; grotta; kulturhistoria; symbolvärde; underjordiskt landskap; association;

    Sammanfattning : Underjordens landskap är något som intresserar och fascinerar många människor. Grottor lockar till sig turister och utforskare över hela världen. Den har en förmåga att generera flera olika associationer till oss just för sitt starka symbolvärde. LÄS MER

  3. 3. Välkommen till Nordkorea : Nordkorea som turistdestination?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Klas Bergman; Lina Dahl; Sebastian Örgev; [2011]
    Nyckelord :Nordkorea; Turism; Alternativturism; Krigsturism; Massmedia;

    Sammanfattning : Nordkorea är en unik turistdestination och ett ovanligt resmål. Människor reser inte på egna villkor inom landet utan måste följa resprogram. Medias negativa bild av Nordkorea kan bidra till att människor kan uppfatta landet som ett farligt och riskfyllt resmål. LÄS MER

  4. 4. Vad lockar kineser till Sverige?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Hanna Sondell; Maria Strand; Hanna Svensson; [2011]
    Nyckelord :svensk turism; kinesiskt resande; resemotiv; Sveriges rykte; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Kinas ekonomi blir allt starkare och i takt med det förbättras också den kinesiska levnadsstandarden. Förbättringarna innebär att fler kineser har råd att resa utomlands och antalet kinesiska turister som reser utomlands ökar för varje år. 2003 var Kina den fjärde största nationen i världen för utrikesresor. LÄS MER

  5. 5. Resemotiv hos kinesiska turister i Sverige : En undersökning av kinesiska turisters resemotiv till Sverige

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jing-Jing Lin; Rebecka Liu; Sajma Mehic; [2010]
    Nyckelord :Tourism; China; travel decisions; motivations; customer segments; image; Turism; Kina; resebeslut; motivationer; kundsegment; image;

    Sammanfattning : Platser utvecklas, nya destinationer upptäcks ständigt. Människor finner varje år nya resmål att besöka av olika orsaker. Turismen är en viktig inkomstkälla för många länder och under 2008 fanns det 922 miljoner internationella turister. Turismen är den största och snabbast växande ekonomiska sektorn i världen. LÄS MER