Sökning: "vad menas med reflektera"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden vad menas med reflektera.
1. När lärarens stöttning vid elevens läsutveckling inte räcker till
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningSyfte: Studiens syfte är att undersöka vad lärare gör när eleverna inte kommer vidare i sin läsutveckling enligt lärarens undervisning för att nå detta syfte vill jag ha svar på följande två frågeställningar:1. Hur identifieras de elever som behöver stöd i läsutvecklingen?2. LÄS MER
2. Surfplattan i förskolan : En studie om hur förskollärare använder surfplattan för barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how preschool teachers use the tablet as a digital tool for children's language development. Interviews are the method used in the work. Three preschool teachers and a special pedagogue have been interviewed in the study. LÄS MER
3. Den fria leken i förskolan – Kvalitativ intervjustudie om förskollärares uppfattningar av den fria lekens betydelse för barns lärande
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med vårt arbete var att synliggöra förskollärares skilda uppfattningar av den fria leken i förskolan, hurförskollärare ser på sin egen roll i den fria leken, samt hur de ser på den fria lekens betydelse för barns lärande.Studiens frågeställningar är: Vilka uppfattningar har förskollärare av den fria leken i förskolan?, Vilkauppfattningar finns om lärarens roll i den fria leken? och Vilka uppfattningar har förskollärare om betydelsenav fri lek för barns lärande?Vår metod var att genomföra en kvalitativ intervjuundersökning i form av en respondentundersökning. LÄS MER
4. Resonemang i matematikundervisningen : När,var och hur i årskurs 5-7
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sammanfattning I den här rapporten har vi undersökt sex lärares uppmuntrande av resonemang under matematiken med extra fokus på algebra. Lärarna undervisar årskurserna 5-7. Syftet var att se vilka resonemang som lärarna uppmuntrar till i matematiken och hur de introducerar algebra för eleverna. LÄS MER
5. Religionsdidaktik : Att skapa engagemang i religionsundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studien undersöker hur religionsundervisning kan utvecklas för att göra det mer intresseväckande för eleverna i gymnasiet. Genom tre intervjuer med både elever och en lärare har synen på religionsundervisning kommit fram. Utifrån olika tema har intervjuerna analyserats i relation till teoretisk bakgrund. LÄS MER