Sökning: "vad menas med reflektera"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden vad menas med reflektera.

  1. 1. När lärarens stöttning vid elevens läsutveckling inte räcker till

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Josefin Westergren; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningSyfte: Studiens syfte är att undersöka vad lärare gör när eleverna inte kommer vidare i sin läsutveckling enligt lärarens undervisning för att nå detta syfte vill jag ha svar på följande två frågeställningar:1. Hur identifieras de elever som behöver stöd i läsutvecklingen?2. LÄS MER

  2. 2. Surfplattan i förskolan : En studie om hur förskollärare använder surfplattan för  barns språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Amanda Snarberg; [2017]
    Nyckelord :Tablet; Digital competence; Preschool; Children s language development; Surfplatta; Digital kompetens; Förskola; Barns språkutveckling;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how preschool teachers use the tablet as a digital tool for children's language development. Interviews are the method used in the work. Three preschool teachers and a special pedagogue have been interviewed in the study. LÄS MER

  3. 3. Den fria leken i förskolan – Kvalitativ intervjustudie om förskollärares uppfattningar av den fria lekens betydelse för barns lärande

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Victoria Edvardsson; Emelie Nordgren; [2014]
    Nyckelord :Lek; Fri lek; Förskola; Lärare; Förskollärares upp;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med vårt arbete var att synliggöra förskollärares skilda uppfattningar av den fria leken i förskolan, hurförskollärare ser på sin egen roll i den fria leken, samt hur de ser på den fria lekens betydelse för barns lärande.Studiens frågeställningar är: Vilka uppfattningar har förskollärare av den fria leken i förskolan?, Vilkauppfattningar finns om lärarens roll i den fria leken? och Vilka uppfattningar har förskollärare om betydelsenav fri lek för barns lärande?Vår metod var att genomföra en kvalitativ intervjuundersökning i form av en respondentundersökning. LÄS MER

  4. 4. Resonemang i matematikundervisningen : När,var och hur i årskurs 5-7

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Joakim Jansson; Peter Jonsson; [2013]
    Nyckelord :Matematik; Grundskolan; Algebra; Imiterande resonemang; Kreativa resonemang;

    Sammanfattning : Sammanfattning   I den här rapporten har vi undersökt sex lärares uppmuntrande av resonemang under matematiken med extra fokus på algebra. Lärarna undervisar årskurserna 5-7. Syftet var att se vilka resonemang som lärarna uppmuntrar till i matematiken och hur de introducerar algebra för eleverna. LÄS MER

  5. 5. Religionsdidaktik : Att skapa engagemang i religionsundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Enrique Hernandez; [2011]
    Nyckelord :didaktik; gymnasiet; intervju; religionskunskap;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur religionsundervisning kan utvecklas för att göra det mer intresseväckande för eleverna i gymnasiet. Genom tre intervjuer med både elever och en lärare har synen på religionsundervisning kommit fram. Utifrån olika tema har intervjuerna analyserats i relation till teoretisk bakgrund. LÄS MER