Sökning: "vad musik betyder för mig"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vad musik betyder för mig.

  1. 1. Hur barn påverkas av en inkluderande klassrumsmiljö - en observations- och intervjustudie

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Jannike Larsson; [2014-04-03]
    Nyckelord :inkludering; samspel;

    Sammanfattning : Syfte: I dagens skolor är målet att elever i behov av särskilt stöd ska få det stöd som krävs i den elevgrupp hen tillhör i så stor utsträckning som möjligt. Åtgärder för att ge alla barn möjligheter att tillgodogöra sig undervisningen kan se ut på olika sätt, och samtidigt som syftet är att inkludera barn kan de åtgärder som genomförs också fungera som särskiljande. LÄS MER

  2. 2. "Paddor i praktiken" Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPads - från teori till praktik

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Christine Reuterskiöld; [2014]
    Nyckelord :skolutveckling; digitala lärverktyg; iPad; strategier; inkludering; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractReuterskiöld, Christine (2013). ”Paddor i praktiken”, Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPad – från teori till praktik. (”Toads in practice” School development in digital tools/iPads – from theory to practice), specialpedagogik avancerad nivå, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle. LÄS MER

  3. 3. Musikarbetets betydelse i förskolan: En kvalitativ studie om sex pedagogers tankar.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Eva Bergman; [2012]
    Nyckelord :Musik; förskola; lustfyllt lärande; musikpedagogik;

    Sammanfattning : Sammanfattning:SyfteSyftet med studien var att undersöka hur pedagoger som inte är musikinriktade tänker kring det praktiskamusikarbetet i förskolan och hur ser de på musikens betydelse för barns lärande och utveckling.HuvudfrågaHuvudfrågan i arbetet är hur olika pedagoger använder sig av musik i sin verksamhet och vad de tror att detbetyder. LÄS MER

  4. 4. Rytmikens betydelse för barns lärande och utveckling – en studie om hur pedagoger ser på rytmik och dess betydelse för barns lärande och utveckling.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Viktoria Källner; [2012]
    Nyckelord :Rytmik; musik; barn; lärande; utveckling; pedagog;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och i så fall hur, rytmikämnet bidrar till barns utveckling. Jag villäven ta reda på hur rytmikpedagoger ser på sitt ämne och vad de själva anser att rytmiken betyder för barnsutveckling och lärande. LÄS MER

  5. 5. Vilken miljö, öppettider och utbud önskas på folkbiblioteken? : en utvärdering av Skellefteås folkbibliotek utifrån användarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Jennifer Tjärnström; [2012]
    Nyckelord :bibliotek; folkbibliotek; öppertid; miljö; utbud; användare;

    Sammanfattning : Den här utvärderingen undersöker vilken typ av folkbibliotek användare vill ha idag. Den inriktar sig främst på tre teman; miljö, öppettider och utbud. Utvärderingsobjektet är Skellefteå stadsbibliotek och till viss del även närbiblioteken i Skellefteå. LÄS MER