Sökning: "vad påverkar inlärning"

Visar resultat 1 - 5 av 143 uppsatser innehållade orden vad påverkar inlärning.

  1. 1. Utilising computer simulations to teach derivatives with p5.js and Google Colaboratory : A comparative study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Patrik Johansson; Amin Kokhaei Pak; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Education is considered as one of the most crucial services of society, yet in recent years there has been a decline in understanding of mathematics among pupils. Therefore, this thesis explores how Python and Javascript code written using the web-based simulation frameworks of Jupyter/Google Colab and p5. LÄS MER

  2. 2. Lärare-elev-relationen och dess påverkan på elevernas motivation i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Mehrnaz Rostampour; [2023]
    Nyckelord :Effective teaching; lärare-elev-relation; motivation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna studie är att undersöka vikten av goda relationer mellan lärare och elever i matematikundervisning. I studien undersöker jag också lärarens profession utifrån begreppet”effective teaching” för att se hur den goda lärare-elev-relationen kan påverka elevens matematikinlärning. LÄS MER

  3. 3. Uttalet i undervisningen : En kvalitativ studie om fransklärares uppfattningar om, och beskrivningar av, muntlig språkformulering i grund- och gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Bettina Klingenheim; [2023]
    Nyckelord :Franska; uttal; prosodi; muntlig språkframställning; begriplighet; fransklärare; grundskolan; gymnasiet; uppfattningar; lärarkognition;

    Sammanfattning : Uttalet är en väsentlig del av den muntliga språkformuleringen och en medveten användning av prosodi kan bidra till utvecklingen av ett begripligt uttal vilket i sin tur underlättar kommunikationen. Syftet med föreliggande studie har därför varit att få förståelse för hur fransklärare i grund- och gymnasieskolan arbetar med uttalet, det vill säga ljud och prosodi, vid muntlig språkframställning. LÄS MER

  4. 4. Bildundervisning i svenska skolan : Studie om hur bildlärare talar kring undervisningen för att främja inlärningen

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Catalina Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Undervisning; Pedagogik; Bildundervisning; Inlärning; Kommunikation; Visuell kommunikation; Artefakter; Bildpedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur bildlärare resonerar om och beskriver strategier för att i sin undervisning främja inlärningen. Då bildlärarna har haft olika strategier på hur den har varit uppbyggd, har det varit en stor fråga kring hur en undervisning kan se ut. LÄS MER

  5. 5. The Effect Background Traffic in VPNs has on Website Fingerprinting

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Gustav Rehnholm; [2023]
    Nyckelord :Website Fingerprinting; Virtual Private Network; Deep Learning; Mönsterigenkänning; Virtuellt Privat Nätverk; Djup Inlärning;

    Sammanfattning : Tor and VPNs are used by many to be anonymous and circumvent censorship on the Internet. Therefore, traffic analysis attacks that enable adversaries to link users to their online activities are a severe threat. LÄS MER