Sökning: "vad påverkar konsumenter vid köp av"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden vad påverkar konsumenter vid köp av.

  1. 11. Green Turn : En grönare returprocess för e-handeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emina Coric; Linda Thuong; [2019]
    Nyckelord :Sustainability; E-commerce; Returns; Consumer behaviour; Reverse logistics; Hållbarhet; E-handel; Retur; Kundbeteende; Omvänd logistik;

    Sammanfattning : Returer är nödvändiga för att kunder ska kunna känna sig trygga med sitt köp, särskilt när det gäller modehandeln då kunderna inte kan se och prova produkten före inköpet. För att göra kunderna mer benägna att beställa kläder på nätet har det blivit en standard för modeföretag att erbjuda generösa returpolicys för sina kunder. LÄS MER

  2. 12. Inget förtroende, Inget köp : En studie hur förtroendet för influencers påverkar konsumtionsvanor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johan Almqvist; Martin Holmgren; [2019]
    Nyckelord :Influencer; marketing; consumer; confidence; influencer marketing;

    Sammanfattning : Within today's society, social media has grown to become a more common thing than most. In Sweden, almost 83 % of the population use social media. With this marketing growth, a role that have become more common is the term ‘influencer’. LÄS MER

  3. 13. KAN REKOMMENDATIONER MINSKA RISKEN FÖR ANALYSFÖRLAMNING?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Borges Paindane; Oskar Wilkon; [2018]
    Nyckelord :rekommendationer; analysförlamning; valmöjligheter; konsumtion; konformitet; ansvar; förväntningar;

    Sammanfattning : Masskonsumtion har lett till att konsumenter idag står inför många fler val än vad de någonsin har gjort. Eftersom det finns så mycket att välja mellan uppstår ibland “choice paralysis” eller analysförlamning, vilket innebär att en konsument avstår från ett köp på grund av för många valmöjligheter. LÄS MER

  4. 14. Mat med ett klick : En kvalitativ studie om konsumentbeteende och inköp av livsmedel online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Agnes Gren; Natalie Nydeström; [2018]
    Nyckelord :Konsumentbeteende Online; E-handel; Livsmedelshandel Online; Köpbeteende Online; Köpintention Online; Kundupplevelse Online; Technology Acceptance Model; Flow; Theory of Planned Behavior;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen har lett till en strukturomvandling i dagens samhälle, vilket har resulterat i nya vanor och ett förändrat konsumentbeteende då allt fler börjar handla online. Företag har svårt att hänga med i denna utveckling och det har blivit en allt större utmaning för dem att lyckas möta kundernas behov. LÄS MER

  5. 15. Konsumenters uppfattning av hållbarhetsmärkningar i dagligvaruhandeln : Hur köpbeslutet påverkas

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Ackelid; Gabriella Stenmark; [2017]
    Nyckelord :Sustainable labelling; eco-labelling; green labelling; green marketing; buying behaviour; buying decision; consumer motivation;

    Sammanfattning : Hållbarhet är en stark faktor som påverkar både konsumenter och företag i växande utsträckning. Att medvetet konsumera i enlighet med hållbara riktlinjer ligger i många konsumenters intresse, och företag utvecklar kontinuerligt strategier för att bemöta konsumentbehov och höja sin försäljning. LÄS MER