Sökning: "vad påverkar konsumenter vid köp av"

Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden vad påverkar konsumenter vid köp av.

  1. 16. Barriärer inom e-handel – med fokus på betalningssystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Rasmus Hägg; Andreas Wiesner; [2016]
    Nyckelord :electronic commerce; e-commerce; payment systems; payment solutions; electronic payment; e-payment; elektronisk handel; e-handel; betalningssystem; betalningslösningar; elektronisk betalning.;

    Sammanfattning : E-handeln befinner sig i en stor tillväxt och det finns inga direkta indikationer på att det kommer avta. En fundamental del inom e-handel är själva betalningen och betalningsprocessen. LÄS MER

  2. 17. Tjänster, ju fler desto bättre? : En kvantitativ studie om vilka tjänster inom e-handeln som påverkar konsumentens köpbeslut på internet.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Carolina Österlund; Julia Lundström; [2016]
    Nyckelord :Företagsekonomi; marknadsföring; e-handel; tjänster; e-tjänster;

    Sammanfattning : Handeln utvecklas idag i en allt högre takt och e-handeln har etablerat sig som en stadig försäljningskanal som sakta men säkert tar marknadsandelar från fysiska “offline-marknaden”. Skor- och klädbranschen har haft en lite långsammare utveckling men även där har nu e-handeln satt fart. LÄS MER

  3. 18. Köpprocessen : APPlicering vid nedladdning av spelappar på smartphones

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carina Bach; Kenny Ek; [2015]
    Nyckelord :marketing; buying decision process; impulse buying; word of mouth; mobile games; app; marknadsföring; köpprocessen; impulsköp; word of mouth; mobilspel; app;

    Sammanfattning : Appar är idag en stor marknad eftersom de flesta äger en smartphone och därför är potentiella appkonsumenter. Trots att endast en tredjedel av alla svenskar betalar för mobilspel spenderas hundratals miljoner kronor på köp av appar varje år. LÄS MER

  4. 19. Indigobarn : En studie av jeansnördarnas köpprocess

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Fält; Huan Yang Oii; [2015]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Köpprocessen; Subkultur;

    Sammanfattning : Samtidigt som jeansen har gått ifrån att vara ett arbetarplagg till en basvara i de flesta människors garderober har det även utvecklats en subkultur kring denim. Denna subkultur består av personer som ser jeans som något mer än bara ett plagg, för vilka jeansen blivit som en livsstil. LÄS MER

  5. 20. Varumärkets betydelse vid köp av kläder på internet : Ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erika Brandt; Frida Dahl; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; E-handel; Sökprocess; Motiv till köp; Upplevd risk; Varumärkets betydelse;

    Sammanfattning : E-handeln ökar ständigt och inte minst när det kommer till klädbranschen. Konsumenter värderar tillgängligheten och utbudet som internet erbjuder. Dock upplever konsumenter en större risk med att handla på internet jämfört med en fysisk butik. Det beror på att den fysiska interaktionen mellan produkt och konsument försvinner. LÄS MER