Sökning: "vad påverkar konsumenter vid köp av"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden vad påverkar konsumenter vid köp av.
16. Barriärer inom e-handel – med fokus på betalningssystem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : E-handeln befinner sig i en stor tillväxt och det finns inga direkta indikationer på att det kommer avta. En fundamental del inom e-handel är själva betalningen och betalningsprocessen. LÄS MER
17. Tjänster, ju fler desto bättre? : En kvantitativ studie om vilka tjänster inom e-handeln som påverkar konsumentens köpbeslut på internet.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Handeln utvecklas idag i en allt högre takt och e-handeln har etablerat sig som en stadig försäljningskanal som sakta men säkert tar marknadsandelar från fysiska “offline-marknaden”. Skor- och klädbranschen har haft en lite långsammare utveckling men även där har nu e-handeln satt fart. LÄS MER
18. Köpprocessen : APPlicering vid nedladdning av spelappar på smartphones
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Appar är idag en stor marknad eftersom de flesta äger en smartphone och därför är potentiella appkonsumenter. Trots att endast en tredjedel av alla svenskar betalar för mobilspel spenderas hundratals miljoner kronor på köp av appar varje år. LÄS MER
19. Indigobarn : En studie av jeansnördarnas köpprocess
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Samtidigt som jeansen har gått ifrån att vara ett arbetarplagg till en basvara i de flesta människors garderober har det även utvecklats en subkultur kring denim. Denna subkultur består av personer som ser jeans som något mer än bara ett plagg, för vilka jeansen blivit som en livsstil. LÄS MER
20. Varumärkets betydelse vid köp av kläder på internet : Ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handeln ökar ständigt och inte minst när det kommer till klädbranschen. Konsumenter värderar tillgängligheten och utbudet som internet erbjuder. Dock upplever konsumenter en större risk med att handla på internet jämfört med en fysisk butik. Det beror på att den fysiska interaktionen mellan produkt och konsument försvinner. LÄS MER