Sökning: "vad påverkar konsumenter vid köp av"
Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade orden vad påverkar konsumenter vid köp av.
6. Svenska konsumenters köpbeteenden i en värld av omnikanaler
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I denna studie studeras svenska konsumenters användande av omnikanaler, samt vad som uppmuntrar situationella respektive avsiktliga beteenden i form av showrooming och webrooming. Konsumenters beteenden vid köp av olika produktkategorier är även ett centralt forskningsområde för uppsatsen. LÄS MER
7. Miljömedvetenhet och dess påverkan på konsumenter vid köp av flygresor
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Det är svårt att undgå klimatförändringarna runt om i världen, med tanke på uppmärksamheten som riktats mot miljön de senaste åren. Skogsbränder, översvämningar och temperaturökningar är några exempel på konsekvenser av klimatförändringarna. LÄS MER
8. En studie om köpprocessen hos konsumenter som har valt en delvis vegetarisk kost
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : De senaste åren har en stark vegetarisk trend vuxit fram, där vegetariska produkter och varumärken har tagit allt större plats. Flera källor menar att antalet konsumenter som i varierande mån byter ut kött mot vegetariska alternativ har ökat, men kunskapen kring denna konsumentgrupp är begränsad. LÄS MER
9. Influencers påverkan på köpintentioner : En jämförande studie mellan låg- respektive högengagemangsprodukter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Studier utförda i icke digitaliserade kontexter visar att konsumenter överväger marknadsföring av högengagemangsprodukter kognitivt, och att köpintention av dessa produkter påverkas av argumentens kvalitet. Vidare visas att konsumenter vid lågengagemangsprodukter överväger marknadsföring emotionellt, och att köpintention av produkter som förknippas med lågt engagemang därför påverkas av källans trovärdighet. LÄS MER
10. KÖPPROCESSEN I RAKETFART : En kvantitativ studie om vad som påverkar köpprocessens olika steg vid köp av energidryck
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Funktionella drycker är den dryckeskategori som ökat sin försäljning mest de senaste åren. Kategorin energidryck har sett en ökning i försäljningen med hela 44 procent från år 2014 till år 2017. Med den stora ökningen har också antalet varumärken ökat. LÄS MER