Sökning: "vad ska jag skriva om"
Visar resultat 6 - 10 av 128 uppsatser innehållade orden vad ska jag skriva om.
6. ”Jag kramas när jag själv vill” : En studie om förändringen av synen på barn i musik ur ett normkritiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I förskolan idag sjungs det sånger av nyare och äldre karaktär där synen på barn genomsyrar texterna i sångerna. Det finns dock inte särskilt mycket forskning kring vad som sjungs och varför. LÄS MER
7. Mer lek! : En utveckling av ett utvärderingsverktyg för bostadsgårdens lekmiljö
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Faktorer som förtätningsprocesser, ökad trafik och ett större säkerhetstänk överlag har gjort att barn idag har allt färre platser att vistas på i staden. Bostadsgården är ett av få uterum där barn kan vara och dit de kan ta sig själva. LÄS MER
8. Rutiner till slutna psykiatrins handbok : En kvalitativ aktionsforskningsstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Detta arbete handlar om att ta fram nya rutiner till handboken för den psykiatriska slutenvårdens vårdadministration i Region Jönköping. Jag har arbetat med att ta fram rutiner för att skriva journalanteckningar för epikris, inskrivning, daganteckning samt LVM. LÄS MER
9. Tro och vetande : en undersökning av Ingemar Hedenius religionskritik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/ReligionsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet Ingemar Hedenius och hans syn på kristendomen och religion. Dessa två frågeställningar är vad uppsatsen är byggd på. LÄS MER
10. Vem blir jag i coronans tid? – en textanalys av elevtexter skrivna hösten 2020
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen analyserar krönikor skrivna i gymnasiets kurs Svenska 3 hösten 2020 med temat ”Vem blir jag i coronanstid?” Syftet med uppsatsen är att undersöka vad gymnasiets elever skriver om när de ska skriva om sina upplevelser under den globala pandemin covid-19. Genom att använda mig av textanalys utifrån Lennart Hellspong och Per Ledins textmodell har elevernas texter analyserats och sex mikroteman blev synliga. LÄS MER