Sökning: "vad skapar en organisationskultur"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden vad skapar en organisationskultur.
1. HR-Paradoxen: Att arbeta med mänskliga resurser som inte är på plats : En studie om hur HR-ansvariga kan arbeta med att skapa gemenskap och en gynnsam organisationskultur i en tid präglad av distansarbete
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Kandidatuppsats i Företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar. VT 2023. Titel: HR-paradoxen: Att arbeta med mänskliga resurser som inte är på plats. LÄS MER
2. Digitaliseringens effekt på organisationskultur : Inom kommunal sektor
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Organisationskultur är det som skapar sammanhållning inom en organisation. Med hjälp av värderingar och normer formas en organisationsidentitet som visar vad organisationen står för både extern och internt. LÄS MER
3. Samstämmighet i värderingar mellan anställda och organisation : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Organisationskulturer påverkar hur anställda tolkar och upplever organisationen. För att skapa en stark kultur som ger konkurrensfördelar behöver företag skapa en samstämmighet i värderingar. LÄS MER
4. Försvarsmakten wants you? – en fallstudie av Försvarsmaktens arbete inom employer branding
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : I en tid då Sverige står inför en alltmer osäker omvärld och en förändrad säkerhetspolitik så behöver Försvarsmakten växa, och därmed rekrytera med bibehållen kvalité på sin personal. Behovet av ett effektivt employer branding arbete har därmed aldrig varit så stort inom Försvarsmakten. LÄS MER
5. Smakar kaffet lika gott på insidan av organisationen? : En kvantitativ enkätundersökning om Löfbergs internkommunikation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The mainstay of a successful organization is a well-functioning internal communication. Good internal communication creates a positive environment, togetherness, and community within the organization. LÄS MER