Sökning: "vad skapar en organisationskultur"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden vad skapar en organisationskultur.

  1. 1. HR-Paradoxen: Att arbeta med mänskliga resurser som inte är på plats : En studie om hur HR-ansvariga kan arbeta med att skapa gemenskap och en gynnsam organisationskultur i en tid präglad av distansarbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Kajsa Roos; Petra Ruzsa-Pal; [2023]
    Nyckelord :Remote work; Hybrid work; organizational culture; sense of community; HR-role; HR; HR-managers; strategic HR; employer branding; work-life balance; sense of belonging; sense of coherence; employee engagement; employee wellbeing; Distansarbete; hybridarbete; organisationskultur; gemenskap; HR-rollen; HR; arbetsgivarvarumärke; Work-life balance; känsla av sammanhang; KASAM; engagemang;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i Företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar. VT 2023. Titel: HR-paradoxen: Att arbeta med mänskliga resurser som inte är på plats. LÄS MER

  2. 2. Digitaliseringens effekt på organisationskultur : Inom kommunal sektor

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Amani El-Haj; Michelle Goude; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; organisationsförändring och organisationskultur.;

    Sammanfattning : Organisationskultur är det som skapar sammanhållning inom en organisation. Med hjälp av värderingar och normer formas en organisationsidentitet som visar vad organisationen står för både extern och internt. LÄS MER

  3. 3. Samstämmighet i värderingar mellan anställda och organisation : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Ena Omerovic; Jimmy Pettersson; [2022]
    Nyckelord :Arbets- och organisationspsykologi; organisationskultur; samstämmighet; värderingar; normer;

    Sammanfattning : Organisationskulturer påverkar hur anställda tolkar och upplever organisationen. För att skapa en stark kultur som ger konkurrensfördelar behöver företag skapa en samstämmighet i värderingar. LÄS MER

  4. 4. Försvarsmakten wants you? – en fallstudie av Försvarsmaktens arbete inom employer branding

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Simon Wallin; Linéah Ekberg; [2022]
    Nyckelord :Employer branding; Employer branding framework; Swedish armed forces; military context; Employer branding; employer branding framework; Svenska Försvarsmakten; militär kontext;

    Sammanfattning : I en tid då Sverige står inför en alltmer osäker omvärld och en förändrad säkerhetspolitik så behöver Försvarsmakten växa, och därmed rekrytera med bibehållen kvalité på sin personal. Behovet av ett effektivt employer branding arbete har därmed aldrig varit så stort inom Försvarsmakten. LÄS MER

  5. 5. Smakar kaffet lika gott på insidan av organisationen? : En kvantitativ enkätundersökning om Löfbergs internkommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Charlotte Elgtberg; Elin Ringqvist; [2021]
    Nyckelord :Internal communication; organization member; communication channel; organizational culture; Löfbergs; Internkommunikation; organisationsmedlem; kommunikationskanal; organisationskultur; Löfbergs;

    Sammanfattning : The mainstay of a successful organization is a well-functioning internal communication. Good internal communication creates a positive environment, togetherness, and community within the organization. LÄS MER