Sökning: "vad styr val i butik"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden vad styr val i butik.
1. Hur påverkar kundens första val i butiken kundkorgens sammansättning?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att förstå en konsument och vad som driver den har varit många forskares mål att svara på. Komplexiteten i de mänskliga processerna och konsumentens ständigt utvecklande normer och vanor är även något som försvårar processen att kunna förstå köpmönster och beteenden. LÄS MER
2. Vilka faktorer styr ICA-butikens leverantörsval? : en fallstudie av fem ICA-butiker i Uppsala
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Som slutkonsument är det inte alltid lätt att förstå varför en butik erbjuder ett visst produktsortiment och kunderna har sällan insyn i vad som styr och påverkar dagligvaruhandelns utbud av varor. Uppsatsen syftar till att ta reda på hur butiker resonerar när de väljer sina leverantörer och vilka faktorer som styr deras val. LÄS MER
3. En branschstudie om livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I denna branschstudie gällande livsmedelsbutiker, kommer vi att beröra hur butiker kan marknadsföra sig samt vilka faktorer som spelar störst roll vid kundernas val av butik. För att kunna klargöra detta, kommer vi att använda oss av teorier så som Porters fem konkurrenskrafter samt vissa skolformer utifrån boken Marketing Theory av Jagdish N. LÄS MER
4. En undersökning om mäns konsumtionsvanor av kläder
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Bakgrund Vi ser att det finns ett växande intresse hos män att bry sig om sitt yttre och en större medvetenhet om vad för sorts kläder man väljer att ta på sig. Internets exploatering av näthandel har öppnat upp nya möjligheter att konsumera på därför ser vi det som intressant att göra en studie kring hur män i åldrarna 25-35 resonerar kring sina inköp. LÄS MER
5. ICA:s egna märkesvaror : Hur ökas kundens lojalitet till egna märkesvaror?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats behandlar dagligvaruhandelns egna märkesvaror, så kallade EMV, kring vilket uppmärksamheten har ökat under senare år. Den ökande priskonkurrensen har påskyndat svenska dagligvarukedjors satsning på EMV, då dessa i regel innebär lägre priser till konsumenterna och högre marginaler till detaljisten själv. LÄS MER