Sökning: "val av försäljningskanaler"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden val av försäljningskanaler.

  1. 1. Mäta bör man : En studie om prestationsmått och kvalitetskriterier inom SaaS-B2B branschen

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Erik Löfgren; Lorenz Pettersson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har SaaS-branschen varit på stark frammarsch och prognoser tyder på ytterligare tillväxt framöver. I en snabbt växande bransch med hård konkurrens ställs stora krav på företagsledningen att fatta rätt beslut för att säkerställa företagens konkurrenskraftighet. LÄS MER

  2. 2. Modekonsumenters perspektiv på produktinformation om hållbara produktattribut : hur egennytta och hållbara produktattribut kan förenas till positiva köpintentioner i en online-kontext.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adam Persson; Annie Albertsson; [2021]
    Nyckelord :Sustainable product attributes; Self-interest; Product information; Sustainable consumption; Online context.; Hållbara produktattribut; Egennytta; Produktinformation; Hållbar konsumtion; Online-kontext;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att förstå hur hållbara produktattribut kan verka i samklang eller kombineras med produktattribut som tillfredsställer konsumentens egennytta. Det möjliggörs genom kartläggning av vilken produktinformation om hållbara produktattribut som svenska modekonsumenter efterfrågar i digitala sammanhang för att kunna göra miljömedvetna val, och som då kan bidra med positiva köpintentioner. LÄS MER

  3. 3. Svenska konsumenters förtroende till okända nätaktörer : Konsumenters beteende och erfarenheter gällande näthandel

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Klara Li Wirén; Berola Shahine; [2018]
    Nyckelord :Consumere; ecommerce; consumer behavior; multi-channel marketing; trust; Consumere; näthandel; konsumentbeteende; multikanalförsäljning; förtroende;

    Sammanfattning : Med hjälp av digitalisering och IT-utvecklingen har både marknadsförare och svenska konsumenter större valfrihet och möjligheter gällande försäljningskanaler och konsumtion. Med denna utveckling har det även skapats utmaningar för såväl marknadsförare som konsumenter. LÄS MER

  4. 4. Communication and sales channels' role in international market entry for innovative new venture firms : A case study on TLight

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Winblad von Walter; [2017]
    Nyckelord :International market entry; Sales and communication channel strategies; New ventures; Customer perceived value;

    Sammanfattning : Globalisation has taken the world by storm by opening opportunities for new markets and easier communication. The general economic climate during the last decade is one reason to this, and the impact has resulted in internationalisation as a key strategy for survival. LÄS MER

  5. 5. Försäljningskanalernas betydelse för konsumentens relation till premiumvarumärken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Kruse; Eleni Gahnsby; [2015]
    Nyckelord :Varumärkesrelationer; försäljningskanaler; identitet; konsumentbeteende; premiumvarumärken; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur konsumenters preferenser av försäljningskanaler reflekteras av deras relation till premiumvarumärken vilken vidare medieras via deras identitetsskapande. Metod: Denna studie har hermeneutik som utgångspunkt och har använt en kvalitativ metod med abduktiv ansats för att kunna kombinera befintliga teorier med insamlad empiri. LÄS MER