Sökning: "val av marknadsföringskanal"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden val av marknadsföringskanal.
1. Utveckling av den personliga yrkesidentiteten för individer inom ett etablerat företag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Varumärket, som fenomen, har utvecklats över tid och tagit olika former. Tidigare har varumärken främst varit förknippade med företag men det har nu förändrats. Utvecklingen av kommunikationskanaler, främst sociala medier, har medfört att varje individ och varje företag har en möjlighet att ständigt hålla sig synliga. LÄS MER
2. : Levande skyltdockor - - En studie av kommunikationen till kunden via butikspersonalens klädsel
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I vårt arbete har vi valt att titta närmare på butikspersonalens klädsel. Vi har varit i kontakt med en mindre modebutik i Varberg, som uppmanar sin personal att endast klä sig utifrån butikens eget sortiment. LÄS MER
3. En plattform som erbjuder nya kommunikationsmöjligheter : En kvalitativ studie om varför butiker inom Coop och ICA använder sociala medier som marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Allt fler personer använder sig av sociala medier, något som också fler och fler företag tycks uppmärksamma. Syftet med denna studie är att ta reda på varför butiker inom två svenska organisationer använder sociala medier som marknadsföringskanal, och varför vissa specifika kanaler föredras framför andra. LÄS MER
4. Kurir 2.0 : Om små företags inställning till Internet som marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Det dröjde inte länge efter det att Internet blev något som plötsligt fanns i var mans hushåll förrän företag började inse möjligheter med att använda fenomenet som en ny kanal för marknadsföring. Ju fler människor som fick tillgång till Internet, desto fler företag insåg möjligheterna, och det utvecklades många idéer, program och funktioner som kunde hjälpa företag och organisationer att marknadsföra sina produkter och tjänster på Internet. LÄS MER
5. Skyltfönstrets budskap och uppfattning : Hur uppfattar kunder klädbutikens val av exponering i skyltfönstret?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det blir allt viktigare för butiker att differentiera sig från sina konkurrenter för att locka kunder. Genom marknadsföring kommunicerar butiken med kunderna och kan påverka vilken bild och uppfattning de får av butiken. En viktig marknadsföringskanal som ofta blir bortglömd är butikens egna skyltfönster. LÄS MER