Sökning: "validering på omvårdnadsprogrammet"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden validering på omvårdnadsprogrammet.

  1. 1. Validering, värdering av reell kunskap. En studie om validering inom vuxenutbildning på omvårdnadsprogrammet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Marie-Louise Thor; [2012-02-16]
    Nyckelord :validering på omvårdnadsprogrammet;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att fördjupa mina kunskaper om validering på omvårdnadsprogrammet inom några vuxenutbildningsorganisationer. Validering som begrepp har funnits ett tag i landet, men har nu blivit mer aktuellt sedan vuxenutbildningar runt om i Sverige har börjat använda det som ett kursutbud till det ordinarie omvårdnadsprogrammet. LÄS MER

  2. 2. Validering inom omvårdnadsprogrammet på tre vuxenutbildningar i Östergötland

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Ann-Christin Kobusinski Ehn; [2011]
    Nyckelord :Validering; vuxenutbildning;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Lärarkompetens vid validering

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Ajda van der Merwe; Marit Olsson; [2008]
    Nyckelord :validering; lärarkompetens; vuxenutbildning; omvårdnadsprogrammet; vårdlärare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att belysa vårdlärarnas lärarkompetens och deras uppfattning om vilken kompetens som behövs i valideringssituationer inom vård- och omsorgsutbildning. Frågeställningarna var: vilken lärarkompetens har lärarna som arbetar med validering och behövs det någon specifik lärarkompetens i valideringssituationer. LÄS MER

  4. 4. Validering : Ett sätt att synliggöra informell kunskap

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Kajsa Waern; [2005]
    Nyckelord :Bemötande; förhållningssätt; kunskap; validering; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Studien visar på hur informell kunskap blir synliggjord genom användandet av validering i skolmiljö. Inom ramen för dagens snabba samhällsutveckling ställs det höga krav på moderna, flexibla metoder för det livslånga, livsvida lärandet. Detta kräver att utbildningsanordnare är uppdaterade och förändringsbenägna i sitt ledarskap. LÄS MER