Sökning: "validitet och reliabilitet i socialt arbete"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden validitet och reliabilitet i socialt arbete.

  1. 1. Social kompetens hos Projektledare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Installations- och klimatiseringslära; Lunds universitet/Avdelningen för Byggnadsfysik; Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper

    Författare :Natalie Luu; Victoria Truong; [2020]
    Nyckelord :Ledarskap; social kompetens; projekt; egenskaper; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Syfte: Arbetet går ut på att undersöka den sociala kompetensen hos projektledare, med hjälp av en modell som innefattar nio sociala egenskaper, och är en adaption från en liknande studie som gjordes i Kina. Resultatet i enkäten kommer att jämföras med den studie av kinesiska och australienska studenter, och den teoretiska aspekten av social kompetens för att bedöma projektledarnas sociala kompetens. LÄS MER

  2. 2. Riskbedömningar inom rättspsykiatrin en jämförelse av riskbedömningsinstrumenten HCR-20V3 och START

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Christian Calonne; [2016-04-14]
    Nyckelord :Riskbedömning; Rättspsykiatri; HCR-20V3; START;

    Sammanfattning : Patienter som är dömda av domstol att överlämnas till psykiatrisk öppen-, eller slutenvård enligt Lagen om Rättspsykiatrisk Vård (LRV), ska utöver traditionell psykiatrisk vård och behandling också riskbedömas. Vård enligt LRV är således alltid förknippat med tvång. LÄS MER

  3. 3. Summan av formen. En undersökning om huruvida formativt arbete med summativa prov i ämnet historia kan underlätta elevers förståelse för formativ bedömning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Peter Johannesson; [2014-03-10]
    Nyckelord :formativ bedömning; aktionsforskning; summativa prov; socialt lärande; kamratbedömning;

    Sammanfattning : Syfte: Skolan och provet har länge präglats av en summativ diskurs och i dagsläget ökar användningen av nationella prov och betyg ges i allt tidigare åldrar. Samtidigt har forskning visat att formativ bedömning ger bättre resultat vilket inneburit att allt fler skolor idag arbetar med att implementera ett formativt förhållningssätt. LÄS MER

  4. 4. Normering och validering av ätstörningsformuläret KUS-P : Hur ätstörd är det normalt att vara?

    Master-uppsats, Örebro universitet/Akademin för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Ulrika Fallsdalen Riegler; Stina Sundin; [2009]
    Nyckelord :Validation; standardization; self-report questionnaire; eating disorders; sex differences; Validering; normering; självskattningsformulär; ätstörningar; könsskillnader;

    Sammanfattning : Kort Upprepad Skattning av Ätstörningssymptom- Patientversion (KUS-P) är ett självskattningsformulär, avsett att mäta de vanligaste symptomen hos personer med ätstörningar. Formuläret har använts i forskningssammanhang samt i kliniska sammanhang. De psykometriska egenskaperna har inte tidigare undersökts. LÄS MER