Sökning: "valkampanjer i"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden valkampanjer i.
1. Blåa och röda kön? : En kvalitativ fallstudie om könskonstruktioner på Socialdemokraternas och Moderaternas valaffischer 2022
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Utifrån dagens mediesamhälle är intryck och föreställningar hur vi bör vara konstanta, inte minst med könsnormer och andra inflytelserika normer. Huruvida just kön representeras i media skapar stora referensramar till hur normer kring dessa blir till. LÄS MER
2. Politiker som varumärken - innan och efter digitaliseringen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Since the emergence of social media, politicians and political parties have adopted new platforms to communicate with voters. Historically, political branding has taken place in traditional media, however, as society has become more digitalized, such branding has switched platforms. LÄS MER
3. HUR LÅNG ÄR EN PARTIPISKA? - En kvalitativ studie om de politiska partiernas lokala valrörelser i Sverige
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet i denna studie är att undersöka hur de lokala valkampanjerna förhåller sig till det nationella kampanjerna och belysa vilka likheter och skillnader man kan se i partiernas olika uttryck samt hur professionaliserade de lokala kampanjerna är. Teori: Professionalisering, Varumärke Metod: Kvalitativ innehållsanalys, Semiotik, Retorik Material: Valaffischer från svenska valkampanjer 2018; Socialdemokraterna (Nationell, Olofström, Emmaboda), Moderaterna (Nationell, Älvkarleby, Åmål) och Sverigedemokraterna (Nationell, Partille, Motala). LÄS MER
4. Botar på Twitter : Detektering, implementering och påverkan.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete behandlar förekomsten av botar i sociala medier. Hur implementeras egentligen botar på en social medieplattform? Vad kan dessa botar utföra och vad innebär det för vårt samhälle? Botar kan ses ur flera perspektiv och bidrar med både negativa och positiva aspekterna. LÄS MER
5. Tolv år av professionalisering : En kvalitativ studie av Sverigedemokraternas professionalisering av valaffischer.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Valaffischer är ett gammalt traditionellt medium för politiska partier att nå ut med sin kommunikation med. Men trots de nya tillvägagångssätten att nå ut med sin kommunikation tack vare digitaliseringen, är valaffischer fortfarande ett aktuellt medium trots att de har använts under så pass lång tid. LÄS MER