Sökning: "valkriterier"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet valkriterier.

  1. 1. Köpprocess och valkriterier vid inköp av företagsresor : Betydelsen av hållbarhet vid val av leverantör

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Hanna Svensson; Vilma Skog; [2022]
    Nyckelord :Affärsresa; konferens; organisatoriskt industriellt köpbeteende; köpsituation; köpbeslutsgruppen; kriterier vid val av leverantörer; hållbarhet;

    Sammanfattning : Syfte - Studiens syfte var att kartlägga köpprocessen och undersöka vilken betydelse hållbarhet samt andra valkriterier har för företagskunder vid köp av företagsresor. Företagsresa syftar till en konferens eller incentiveresa som inkluderar boende, mat och transport. LÄS MER

  2. 2. Val av livsmedelsbutik : En studie om faktorer som påverkar valet av livsmedelsbutik hos studenter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Edfeldt; Therese Sundberg; [2014]
    Nyckelord :Val av livsmedelsbutik; konsumentbeteende; faktorer;

    Sammanfattning : Livsmedelsindustrin är en av de största industrierna i Sverige och konsumtionen av livsmedel har under en längre tid kontinuerligt ökat. Under en tioårsperiod från 2002- 2012 har konsumtionsvolymen av varor och tjänster ökat med 25 % där livsmedel utgör den tredje största konsumtionsutgiften inom hushållen. LÄS MER

  3. 3. Kvalitativ studie av valkriterier och kundrelation i B2Bsammanhang : Plombering i Sverige

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Xiaofan Hu; Dimitri Tarachan; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Plomber används i olika logistikföretag för att försegla containrar och lådor. Det ger möjlighet att upptäcka olaga intrång och ökar säkerheten. Ett nystartat företag i plombbranschen behöver hjälp att förstå kunder. LÄS MER

  4. 4. Från ensam till en i mängden - en studie om val, krav och förväntningar på den omreglerade apoteksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Wiktoria Pawyza; Jon Ekelund Nilsson; Josefin Lidberg; [2011]
    Nyckelord :omreglering; konkurrens; valkriterier; servicegap; lojalitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Från ensam till en i mängden – en studie om val, krav och förväntningar på den omreglerade apoteksmarknaden. Universitet/ Institution: Institutionen för Service Management vid Lunds Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER

  5. 5. "Varför kommer du inte tillbaka?" : En studie om avgörande faktorer latent lojala privatkunder (B2C) på ett stadshotell i en småstad

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet

    Författare :Alexander Lindeen; Richard Larson; [2010]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie där vi undersökt ett stadshotell i en mindre stad i Mellansverige. På hotellet har vi identifierat ett problem med latent lojala kunder, det vill säga kunder som är nöjda med sin vistelse och som sprider positiv word-of-mouth men väljer att inte återköpa, med andra ord, kommer kunderna inte att återkomma till hotellet. LÄS MER