Sökning: "valrörelse"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade ordet valrörelse.

  1. 11. "Nu kommer framtidens valrörelse vara på sociala medier, men vi är inte där, vi är inte där än." : En studie om det svenska personvalet 2018 ur ett kommunikativt perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Martin Odnell; Felix Gran; [2018]
    Nyckelord :Personvalskampanj; personval; politisk kommunikation; politisk misstro; kvalitativ intervjuanalys; sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera vilka egenskaper politiker som bedrev en personvalskampanj till valet 2018 valde att kommunicera ut till väljarna, genom vilka kanaler man ämnade att göra detta samt om de upplevde svårigheter att kommunicera med väljarna. Forskning visar att det finns en ökad misstro bland väljarna mot politiker och politisk reklam. LÄS MER

  2. 12. Konsten att sända objektivt om val : En kvantitativ innehållsanalys av politiker i radio

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :David Ohlsson; [2017]
    Nyckelord :The term of objectivity; Objective journalism; Swedish Radio; Aktörsbehandlingsindex; Political theory to mediatization; Election; Westerståhl; Asp; Hjarvard; Schudson; Strömbäck.; Objektivitetsbegreppet; Objektiv journalistik; Sveriges Radio; Aktörsbehandlingsindex; Politisk medialisering; Valrörelse; Westerståhl; Asp; Hjarvard; Schudson; Strömbäck;

    Sammanfattning : This study is a based on a quantitative content analysis with the purpose to analyse if the Swedish Radio’s local radio channel P4 Norrbotten is objective during there coverage of the 2014 election in Sweden. The analysed material consists of the newscast from the local radiostation. LÄS MER

  3. 13. Kvinnliga individer, manliga politiker En kvantitativ studie om valrörelsen 2014

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Erik Svensson; Anders Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Kvinnliga; manliga; gestaltning; partiledare; gestaltningsteorin; valrapportering; valåret; jämställdhet; genus.;

    Sammanfattning : Titel: Kvinnor individer, manliga politiker. En kvantitativ studie om valrörelsen 2014  Författare: Erik Svensson och Anders Karlsson  Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap C-uppsats, MK032G, Hösttermin 2014 Antal ord: 9 001 Problemformulering: I Sverige är medierna den viktigaste informationskällan för att ta till sig information om politik och samhällsfrågor. LÄS MER

  4. 14. Hur objektiv är den svenska storstadspressen? : -      En granskning av 2014 års valrörelse

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Erik Elowsson; [2015]
    Nyckelord :objektivitet; partiskhet; valrörelse; storstadspressen; kvantitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : I denna uppsats används kvantitativ innehållsanalys för att pröva storstadspressens objektivitet gällande rapporteringen om valrörelsen 2014. Storstadspressen definieras som de fyra stockholmstidningarna: Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. LÄS MER

  5. 15. Fler partiledardebatter – “men det är ungefär samma ingredienser” : –  en kvalitativ studie om ökad konkurrens och nya strategier när SVT, TV4, Aftonbladet och Expressen producerade partiledardebatter i valrörelsen 2014

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Österberg; Elvira Linderot; [2015]
    Nyckelord :Partiledardebatt; konkurrens; journalistik; tv; webb-tv; Aftonbladet; Expressen; TV4; SVT; valrörelse; valprogram;

    Sammanfattning : Titel: Fler partiledardebatter  – “men det är ungefär samma ingredienser” –  en kvalitativ studie om ökad konkurrens och nya strategier när SVT, TV4, Aftonbladet och Expressen producerade partiledardebatter i valrörelsen 2014. Författare: Emma Österberg och Elvira Linderot Kurs, termin och år: Vetenskaplig C-uppsats, HT 2014 Antal ord i uppsatsen: 18 785 Problemformulering och syfte: I studien undersöks partiledardebatterna i tv och webb-tv i valrörelsen 2014, samt den nya konkurrenssituation som uppstod i samband med det. LÄS MER