Sökning: "value creation within e-business"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden value creation within e-business.
1. E-business inom fastighetsbranschen : En undersökning av fastighetsbyrån Fantastic Franks differentiering genom E-business
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Utifrån Canvas analysmodell, hur ser Fantastic Franks E-business ut? Hur är synen på E-business hos en liten nischad fastighetsbyrå? Syftet med denna studie är att analysera Fantastic Franks E-business genom Canvas analysmodell och analysera hur differentiering genom E-business påverkar företagets framgång. Genom intervju med ledningsgruppsrepresentant från Fantastic Frank samt med fastighetsmäklare på Fantastic Frank applicerades företagets affärsmodell på modellen Källor till värdeskapande i E-business företag. LÄS MER
2. Customer loyalty creation in the digital music portal industry.. : Looking at three countries
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Purpose:The purpose of this study is to investigate the most important factors for creating customer loyalty, which contribute to competitive advantage in the DMP industry. Background: The emergence of the digital music industry in recent years has resulted in a competitive situation with new digital music portals (DMPs) entering the market. LÄS MER