Sökning: "value creation within e-business"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden value creation within e-business.

  1. 1. E-business inom fastighetsbranschen : En undersökning av fastighetsbyrån Fantastic Franks differentiering genom E-business

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Annelie Hjelm; Monika Herczeg; Laleh Saeidi; [2015]
    Nyckelord :fantastic frank; business model; e-business; transaction process within real estate; differentiation through e-business; value creation within e-business; value creation model; business model canvas; fantastic frank; affärsmodell; transaktionsprocessen inom fastighetsbyråer; differentiering genom e-business; värdeskapande inom e-business; värdeskapande-modellen; canvas analysmodell;

    Sammanfattning : Utifrån Canvas analysmodell, hur ser Fantastic Franks E-business ut? Hur är synen på E-business hos en liten nischad fastighetsbyrå? Syftet med denna studie är att analysera Fantastic Franks E-business genom Canvas analysmodell och analysera hur differentiering genom E-business påverkar företagets framgång. Genom intervju med ledningsgruppsrepresentant från Fantastic Frank samt med fastighetsmäklare på Fantastic Frank applicerades företagets affärsmodell på modellen Källor till värdeskapande i E-business företag. LÄS MER

  2. 2. Customer loyalty creation in the digital music portal industry.. : Looking at three countries

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Sebastian Ljungwaldh; [2010]
    Nyckelord :customer loyalty; digital music; value creation; e-commerce;

    Sammanfattning : Purpose:The purpose of this study is to investigate the most important factors for creating customer loyalty, which contribute to competitive advantage in the DMP industry.   Background: The emergence of the digital music industry in recent years has resulted in a competitive situation with new digital music portals (DMPs) entering the market. LÄS MER