Sökning: "value dimensions"
Visar resultat 1 - 5 av 666 uppsatser innehållade orden value dimensions.
1. Closing loops, opening minds. The role of social capital for knowledge sharing relationships in circular value networks.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : In the wake of the threats of climate change and natural resource depletion, an increasing number of companies are aligning their strategies and operations with the concept of the circular economy. The circular economy transition can be enabled by companies adopting novel circular business models, embracing collaboration and knowledge sharing between partners in broad circular value networks. LÄS MER
2. Comparative Study of the Role of Digital Technologies in Implementing Circular Economy Practices in Product-Service Systems (PSS) : An Analysis Across Varying Organizational Scales
Master-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : This thesis investigates the integration of digital technologies (DT) within Product-Service Systems (PSS) and their role in promoting Circular Economy (CE) practices. Despite increasing recognition of digitalization in industries with PSS offerings, research on DT as a catalyst for CE, especially across organizations of various sizes, remains limited. LÄS MER
3. Mellankommunal samverkan och den demokratiska legitimiteten : En analys av hur mellankommunal samverkan genom gemensamma nämnder påverkar den demokratiska legitimiteten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : For municipalities to address challenges that come alongside a population decrease, inter-municipal cooperation is seen as an effective measure but, as this thesis shows, it comes not without a cost. This essay's thesis strives to investigate in what ways inter-municipal cooperation affects democratic legitimacy. LÄS MER
4. En för alla, alla för en: Identitetsledarskap kopplat till socialt stöd på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om de fyra dimensionerna av identitetsledarskap (prototypikalitet, avancemang, entreprenörskap och direktörskap) predicerade olika former av socialt stöd (upplevt stöd från närmaste chef och stöd från medarbetare) samt social gemenskap på arbetsplatsen. Insamlingen av data utfördes i Sverige i form av en digital enkätundersökning som besvarades av personer som hade uppgett att de har eller tidigare hade haft en anställning (N = 160). LÄS MER
5. Motivating Sustainable Transitioning: Enabling and Limiting Factors Within the Petroleum Industry. A Qualitative Analysis of Enabling and Limiting Factors for Sustainable Transitioning Within the Petroleum Industry
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The increasing global awareness and enormity of the climate crisis has led to intensified pressure towards multiple industrial sectors to commit to a sustainable transition, one of them being the petroleum industry. Being the manufacturers and suppliers of fossil fuels they have the power to shape the market. LÄS MER