Sökning: "value-action gap"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden value-action gap.
11. The Action-Action Gap: The Impact of Social Environments on Responsible Consumption Behavior
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to generate a deeper understanding of the influence of social environments on individuals’ responsible consumption behavior. Based on between-group and within-group comparisons of data obtained from an online survey, we conducted one-way and factorial ANOVA tests. LÄS MER
12. Bidrar plastpåsar till negativ varumärkesimage? : En studie om konsumentuppfattning och miljövänliga attribut i grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Teoretiskt bidrag: Studien ger en samtida bild av hur konsumenten påverkas av miljövänliga attribut hos produkter i hens uppfattning av varumärken. Problemformulering: Hur påverkar försäljning av plastpåsar konsumentens varumärkesimage? Syfte: Syftet med studien är att förklara relationen mellan konsumentens värderingar, konsumtion och benägenhet att välja miljövänliga attribut. LÄS MER
13. Can we talk climate? : building agency, trust and action towards climate change mitigation through Timeout Day dialogue
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : The latest IPCC report on climate change from October 2018 highlights an urgent need for climate change mitigation on all sectors of the society, including that of an individual citizen. This research looks at how participation in a constructed facilitated dialogue can affect in creating understanding of the societal changes needed to mitigate climate change, whether this can influence individuals' willingness and perceived ability in taking action and hence provide a possible tool for bridging the value-action gap between environmental values and pro-environmental behaviour. LÄS MER
14. TALKING THE TALK EQUALS WALKING THE WALK? : A Quantitative Study of the Attitude-Action Gap in the Sharing Economy
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Customer behavior has always been of interest for business researchers. However, it is just in recent years that there has been an increasing interest in the phenomenon of the sharing economy. It has been suggested that there is an ongoing shift in the traditional way of consuming. LÄS MER
15. Miljömedvetenhet och beteende vid konsumtionen av bärkassar i livsmedelsbutiker : En enkätstudie
Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Denna studie undersöker konsumenternas beteende vid köp av bärkassar i livsmedelsbutiker. Konsumtionen av bärkassar är ett problem på flera sätt, denna rapport kommer undersöka konsumenternas kunskap om resurs och energiåtgång vid tillverkning, miljömedvetet beteende och konsumenternas förslag till beteendeförändring vid konsumtion av bärkassar. LÄS MER