Sökning: "value-action- gap"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden value-action- gap.
6. Evaluating Environmental Consciousness Amongst Users of a Video Creation Service
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The increasing levels of comfort have caused an increased electricity consumption over the last couple of years, leading to an increase in carbon dioxide emissions. At the same time, the interest and awareness regarding sustainability and climate change is growing, imposing a pressure on companies to incorporate sustainable businessmodels in their business. LÄS MER
7. ”Vi gör så gott vi kan!” En intensiv studie om tjänstemäns syn på svårigheterna med att implementera nationella miljömål på kommunnivå
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : According to the literature, there is a gap between national environmental goals and the policies implemented at local governmental level. This study examines whether this environmental implementation gap exists and how it may be bridged through a constructionist lens. LÄS MER
8. Barriärer för hållbara investeringar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Barriärer för hållbara investeringar Seminariedatum: 2021-06-02 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Julia Benke, Filippa Kjellberg, Ida Svensson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Barriärer, Gap, Hållbarhet, Intention, Attityd, Beteende Forskningsfråga: Vilka barriärer försvårar hållbara investeringar? Syfte: Studien syftar till att bidra med ny kunskap som ämnar att identifiera och förklara potentiella barriärer som försvårar förverkligandet av individens intention att investera hållbart samt identifiera möjliga förklaringar till varför det finns ett gap mellan hur individen vill agera och hur individen faktiskt agerar. Metod: Studien som är av kvalitativ karaktär har en abduktiv ansats. LÄS MER
9. What Gets Measured Gets Done: Sustainability Reporting in Swedish Retail SMEs
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Climate change is undoubtedly affecting the planet with sea ice melts, wildfires, and warmer temperatures. Science shows the need for keeping the global temperature at 1.5°C, which calls for a rapid societal and environmental transformation. LÄS MER
10. Is knowledge enough? : A qualitative study investigating the knowledge-action gap of environmental science students
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema MiljöförändringSammanfattning : In order to slow down, if not stop, climate change, we all need to contribute to reducing our greenhouse gas emissions. This knowledge has been with us for a long time, but nevertheless emissions have not decreased, but rather increased. To understand the reason why we don't act in line with what we know, we need to study behaviors. LÄS MER