Sökning: "value-based pricing"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden value-based pricing.

  1. 1. The Influence of Pricing Strategy on the Growth of SMEs : A Case Study in Liberia

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Dewah Netta Jackson; Ohabuike Joshua Ajuro; [2023]
    Nyckelord :Pricing; Influencing of pricing strategy; SMEs growth; Liberia;

    Sammanfattning : Small and Medium Enterprises (SMEs) play a crucial role in the economic development of any nation. However, due to various challenges, including government policies, cost of production, competition, and market demand, SMEs often struggle to survive and grow. Pricing strategy is one of the critical factors determining SMEs' success. LÄS MER

  2. 2. An Obituary for the Billable Hour - A qualitative investigation of the barriers to implementing value-based pricing in the legal industry and the necessary capabilities to facilitate the transition.

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Hermine Lilja; Julia Fürstnow; [2023]
    Nyckelord :Value-based Pricing; Legal Industry; Change Barriers; Pricing Transformation; Capabilities Theory;

    Sammanfattning : Due to intensifying competition and client expectations, law firms worldwide are starting to transition from the conventional billable hour model to value-based pricing (VBP) models. While promising significant efficiency gains, this transition entails fundamental challenges for all stakeholders and necessitates changes in firms' capabilities. LÄS MER

  3. 3. Feasibility study of Implementing Circular Manufacturing Systemsin the Toy Industry : A multi method study of circular preference attributes and pricing methods

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Hampus Eskilsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today's world, sustainability presents a formidable challenge, prompting a heightened focus on the development of more environmentally responsible business models. Within this context, circular business models have emerged as a compelling solution to mitigate waste and optimize resource utilization. LÄS MER

  4. 4. Strategiska prismodeller och prissättningskalkyler för fossilfria modulära produktionsanläggningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Niklas Bolin; Fredrik Danfors; Herman Lönnqvist; [2023]
    Nyckelord :price; pricing; price model; price models; fossil-free; production; modular; pris; prissättning; prismodell; prismodeller; fossilfri; produktion; modulär;

    Sammanfattning : Komplexa värdekedjor och utsläppstung produktion har länge präglat vårt samhälle och utgör grunden till flera globala svårigheter. Syftet med detta självständiga arbete är att undersöka hur prismodeller och prissättningskalkyler kan användas som underlag i prissättning och produktlansering av fossilfria modulära produktionsanläggningar. LÄS MER

  5. 5. Soft Values are Game Changers for Manufacturing Companies : Identifying, Creating and Capturing Consumer Values

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Alexander Dawidson; Hillevi Arkel; [2023]
    Nyckelord :Value Creation; Value Capture; Soft Values; Management; Manufacturing; Value Identification;

    Sammanfattning : Business strategies for competitive succession have been captivating the attention of scientists and entrepreneurs from all over the world. As more competitive circumstances are reached within a market, the value perspective expressed by consumers becomes increasingly relevant. LÄS MER