Sökning: "value-creating"

Visar resultat 11 - 15 av 294 uppsatser innehållade ordet value-creating.

  1. 11. Framgångsfaktorer för värdeskapande kundupplevelser i förköpsstadiet, med särskilt fokus på hållbarhetsaspekter, ur ett relationsperspektiv mellan en e-handlare och individuella konsumenter : En fallstudie inom deVal Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Peterson; [2023]
    Nyckelord :Analysmodell; förköpsfasen; hållbar konsumtion; kundupplevelse; värdeskapande; e-handel; B2C;

    Sammanfattning : E-handeln har medfört nya möjligheter för både konsumenter och e-handlare med dess tillgänglighet och breda marknad. Med en bred marknad, vilket inom e-handeln kan bli världsvid, tillkommer en hård konkurrens för e-handlare. Den hårda konkurrensen i kombination med den nuvarande inflationen utmanar e-handlare i en tuff tid. LÄS MER

  2. 12. Digitaliseringens inverkan på redovisningskonsulters praktik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :George Homa; Valdrina Rrahmani; [2023]
    Nyckelord :Practice theory; practice; accounting consultant; accounting; accounting process; digitalization; digital solutions; digital tools; impact; development; Praktikteori; praktik; redovisningskonsult; redovisning; redovisningsprocess; digitalisering; digitala lösningar; digitala verktyg; inverkan; utveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund och inledning: Digitaliseringen har förändrat samhället i stort och påverkat både individuella människors och företags vardag. Inom redovisningsbranschen har digitaliseringen haft en betydande inverkan, med övergången från traditionella pappersbaserade system till digitala verktyg och processer. LÄS MER

  3. 13. Är HR nyckeln till framgång? : En kvalitativ studie om HR-funktionens roll och betydelse i organisationen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Saga Lundin; Linnéa Söderberg; Nevena Vemic; [2023]
    Nyckelord :HR; value-creation; value-creating HR; HRM; strategic HRM; HR; värdeskapande; värdeskapande HR; HRM; strategisk HRM;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga hur HR-funktionens arbete är värdeskapande för organisationen. Metod: Studien utgår från en deduktiv forskningsansats och har tillämpat en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  4. 14. Demokratisering av hållbarhetsdata : Designöverväganden för Business Intelligence-verktyg i Greentech-företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hugo Lindgren; Simon Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Business Intelligence; BI; Sustainability; Greentech; Electric Car Charging; Donald Norman; Action Design Research;

    Sammanfattning : Two trends that have become increasingly noticeable in recent years are increased data volumes and an increased focus on climate change. With an ever-increasing number of companies performing value-creating activities at the intersection of these two areas, and still relatively few previous studies, there is an interest in investigating how these two areas can be integrated. LÄS MER

  5. 15. Gemensamt värdeskapande i praktiken : En kvalitativ studie som undersöker värdeskapande aktiviteter samt avvägningen mellan företagsnytta och samhällsnytta.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Lydia Frykman; Johanna Wennerström; [2023]
    Nyckelord :Creating shared value; activities; driving forces; economic value creation; social value creation; trade-off; sustainability.; Gemensamt värdeskapande; aktiviteter; drivkrafter; företagsnytta; samhällsnytta; avvägningen; hållbarhet.;

    Sammanfattning : Titel: Gemensamt värdeskapande i praktiken Författare: Lydia Frykman och Johanna Wennerström Handledare: Rasmus Nyqvist Bakgrund: I dagens samhälle är utmaningarna inom hållbarhet högst väsentliga, till följd av att företag inte tar sitt fulla ekonomiska, ekologiska och sociala samhällsansvar. CSV har som ett resultat av detta blivit alltmer uppmärksammat då konceptet belyser företagens roll i att driva hållbarhetsutvecklingen framåt. LÄS MER