Sökning: "value-in-use"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade ordet value-in-use.
1. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER
2. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER
3. AI-teknikens påverkan i logistikbranschen: En studie om resurseffektivitet, hållbarhet & värdeskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att öka förståelsen för hur AI-teknik kan bidra till ökad resurseffektivitet och hållbarhet inom logistikbranschen. För att besvara syftet formuleras frågeställningen: Hur arbetar företag med AI-teknik för att uppnå ökad resurseffektivitet och hållbarhet i logistikbranschen? För att undersöka detta valdes en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
4. Brand Value Co-Creation on Social Media: How and Why Consumers Engage in Co-Creation - A Netnographic Study Investigating a Consumer Perspective on Value Co-Creation
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Social media has elevated consumers' role in the process of brand value creation, emphasizing the view that value is co-created. Previous research has provided conceptualizations and broad descriptions, leaving a lack of empirical research. LÄS MER
5. Towards Hands-free Healthcare: A Study About Value Co-creation Through Eye-tracking Application
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Introduction: The introduction presents concepts around hands-free interactions. Furthermore, topics of digitalization, value co-creation, and how technology suppliers and end-users co-create value through the application of eye-tracking is described. LÄS MER