Sökning: "values and ethics"
Visar resultat 1 - 5 av 328 uppsatser innehållade orden values and ethics.
1. Regenerating Land, Regenerating Self: Towards a Care-full Regeneration Cycle of Inner-Outer Transformation
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/HumanekologiSammanfattning : The world needs rapid transformation if we are to shift towards more just and regenerative socio-ecological futures. In merging scholarly fields of transformation studies, regeneration and ethics of care this thesis explores the connection between inner-outer regeneration through the in-depth study of a transformative caring process. LÄS MER
2. Pipelines, provocateurs and pacifists
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Would you fight climate change at any cost? In the modern day debate, opinions on the appropriate measures to draw attention to the climate crisis are divided. When conventional methods fall short, some activists resort to more assertive approaches. LÄS MER
3. “Russian oppositional journalism is not an institution; it is a partisan movement” : Reconfigured professional identities among Russophone exile journalists in the Baltic States
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutet för Rysslands- och EurasienstudierSammanfattning : Since Russia’s full-scale invasion of Ukraine, repressive legislative changes and tightened war-censorship prompted a new wave of media professionals leaving the Federation. This study explores how Russian journalists resettling in the Baltic states articulate their professional identity and view the Russian versus Baltic governments’ attitudes while adapting abroad. LÄS MER
4. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER
5. April, april din dumma sill! Vi är public service och kan göra vad vi vill… : en kvalitativ textanalys av utvecklingen av aprilskämt i SVT från 1997 till 2019
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka hur aprilskämt i SVT har förändrats mellan 1997 och 2019 och identifiera anledningar till varför förändringar har skett. Analysen är således uppdelad i två avdelningar. LÄS MER