Sökning: "vardagliga tjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden vardagliga tjänster.

  1. 1. Motorcyklisters syn på nya digitala trafiksäkerhetstjänster

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Karl-Olof Ekdahl; [2022-08-24]
    Nyckelord :Motorcyklar; Mobilappar; Design antropologi; Riskkommunikation; Identitet;

    Sammanfattning : I denna applicerade studie har nya tjänster för en mobil-app för svenska hobby-motorcyklister undersökts. Appens nya funktioner är tänkta att ge motorcyklisterna återkoppling på körbeteende och trafiksäkerhet. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering i samband med Covid-19 : En studie om hur äldre individer upplevt att den ökade digitaliseringen påverkat dem under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Teima Ghasem; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; digitalt utanförskap; äldre individer; Covid-19;

    Sammanfattning : Covid-19-pandemin har satt fart på digitaliseringen i en takt utöver det normala. I samband med skiftet till distansarbete och utbildning, samt rekommendationerna om att begränsa den fysiska kontakten, har det vardagliga livet tagits över av digitala enheter och tjänster. LÄS MER

  3. 3. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Erik Sterner; Amanda Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Parasocial phenomenon; Trust; Generation Z; Word-of-mouth; Credibility; Communication; Marketing; Advertising; Sponsored posts; Parasociala fenomen; Förtroende; Generation Z; Word-of-mouth; Trovärdighet; Kommunikation; Marknadsföring; Reklam; Sponsrade inlägg;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters adoption till mobila betalningar : En kvantitativ tvärsnittsstudie mellan Sverige och Kina med fokus på generation Z

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jian Zhang; Leo Villberg; [2022]
    Nyckelord :Generation Z; adoption of mobile payments; diffusion of innovations; perceived risk; social influence; Generation Z; adoption till mobila betalningar; diffusion av innovationer; upplevd risk; socialt inflytande;

    Sammanfattning : I samband med den digitala teknikens utveckling som i dag är en stor del i många människors liv och vardagliga aktiviteter påverkas också sättet människor konsumerar och kommunicerar på. Generation Z är generationsgruppen som redan under uppväxten integrerat sina liv med den digitala tekniken och den har därför präglat generationen. LÄS MER

  5. 5. E-tjänster eller gentjänster : En användarfokuserad utvärdering av kommunala e-tjänsters användbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Johanna Koefoed; Alexandra Gutenberg; [2022]
    Nyckelord :User-centered design; Usefulness; Usability; Electronic services; e-government; Användarcentrerad design; Användarnytta; Användbarhet; Elektroniska tjänster; e-förvaltning;

    Sammanfattning : Introducerandet av e-samhället har medfört både stora samhällsmöjligheter och samhällsutmaningar på individ-, organisations- och samhällsnivå. Det är i dagsläget invävt i vår vardagliga tillvaro och har med tiden transformerat hela samhället. LÄS MER